May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۳۸۵
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
0
محمد بیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: بحث هک شدن رمز دوم پویا عملا امکان‌پذیر نیست مگر اینکه کاربر بدافزار‌هایی را روی گوشی نصب کرده باشد که به پیامک‌ها دسترسی داشته باشد.
رمز دوم پویا هک‌شدنی نیست
طی روز‌های اخیر اخباری مبنی بر افزایش دوباره برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های کاربران به رغم فعال بودن رمز پویا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در واکنش به انتشار شایعاتی در خصوص هک شدن رمز دوم پویا در شبکه‌های اجتماعی، گفت: مردم حتما باید در خصوص نصب نرم‌افزار‌های ناشناس روی گوی موبایل مراقب باشند.

وی افزود: بخشی از مردم به محتوای پیامک ارسالی و بدافزار‌ها دقت نمی‌کنند و بخشی نیز از طریق مهندسی اجتماعی، خود مشتری رمز خود و اطلاعات کارت خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد و موجب هک شدن می‌شود.

این مسئول بانک مرکزی تاکید کرد: ۱۵ درصد مربوط به مراقبت خود مردم در این حوزه است و آمار دقیق را پلیس فتا دارد.

به گفته وی، رمز دوم پویا عملا در بانک‌ها برای هر تراکنش به ازای مبلغ و دریافت‌کننده تراکنش مجددا ساخته می‌شود و برای دو دقیقه انقضا دارد و اگر مشتریان خودشان دقت لازم را داشته باشند بعید است این رمز‌ها هک شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: