April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۹۶۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
0
قیمت طلا و سکه روز گذشته با افزایش انس جهانی روندی افزایشی را تجربه کرد، اما کاهش قمت ناگهانی دلار باعث شد رشد قیمتی سکه متوقف شود و سکه امامی در سطح ۱۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
بهبود نسبی تقاضای سکه
طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹ روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۸ هزار ۱۹۵تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

رشد طلا شتاب می‌گیرد؟

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه با سیگنال افزایشی قیمت طلا در بازار جهانی اندکی رشد قیمت را تجربه کرد. اما افت ناگهانی روز گذشته نرخ دلار در بازار ارز داخلی ترمزی برای رشد بهای سکه شد. به‌طوری که سکه امامی با ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت در سطح ۱۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در این میان نیز گفتنی است بسیاری از معامله گران این بازار در این موقعیت حساس بازار‌ها که تحت تاثیر اتفاقات غیر‌اقتصادی و اقتصادی، نوسانات زیادی را به همراه دارد چشم به روند قطعی دلار دوخته اند و در انتظار انتشار اخبار قطعی از مقر مذاکرات هستند. این در حالی است که معاملات سکه با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز عموما با رونق همراه شده و سطح داد و ستد‌ها تا حدودی بهبود یافته است.

بهای طلای جهانی روز چهارشنبه با توجه به افزایش بحران اوکراین، به بالاترین رقم تاریخی و بی‌سابقه ۱۹ ماهه خود رسید و تا سطح ۲۰۶۸ دلار و ۴۰ سنت رشد کرد. اما در ادامه روز معاملات روند معکوسی را به دلیل افزایش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده طی کرد.

همین امر باعث شد طلا به سطوح پایین‌تر افت کند و در ساعت ۱۹ به وقت تهران به زیردو هزار دلار رسیده بود. به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه انتظار می‌رود فدرال رزرو پس از صدور تصمیم سیاستگذاری پولی خود در هفته آینده، نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد. همین عامل می‌تواند شتاب رشد طلا را کاهش دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: