ما قبلاً شاهد تغییر مشابهی در بخش سختافزاری بودهایم: اپل در سال ۲۰۱۹ یک مدل اشتراک ماهانه برای ضمانتهای تمدید شده AppleCare خود اضافه کرد. طبق گزارش بلومبرگ، هزینه ماهانه قیمت دستگاه بر ۱۲ یا ۲۴ ماه تقسیم نخواهد شد، بلکه هزینه ماهانه هنوز نامشخص خواهد بود و احتمالاً گزینه ارتقاء به سختافزار جدید در زمان عرضه وجود دارد و مانند دیگر اشتراکهای اپل، به حساب کاربری Apple ID موجود کاربر متصل میشود و امکان بستهبندی در سرویسهای AppleCare یا Apple One نیز وجود دارد.
تصور اینکه اپل به سادگی دستگاهها را به صورت ماهانه وام میدهد سخت است آیا واقعاً میتوانید فقط برای یک ماه «اشتراک» یک آیفون پرداخت کنید؟ به نظر میرسد در دنیایی که اپل در آن مشتریانی دارد که ماهها سرمایه خود را برای اجاره یک دستگاه صرف میکنند تا آنها آن را در پایان فرآیند بازگردانند این قابلیت بسیار مفید باشد.
این امکان وجود دارد که اپل صرفاً به دنبال حذف واسطهها و گسترش پرداختهای اقساطی خود به سایر محصولات باشد. برنامه ارتقای آیفون به طور مؤثری مشتریان را وادار میکند تا وام بدون بهره را با Citizens One دریافت کنند و سپس در طول برنامه ۲۴ ماهه آن را بازپرداخت کنند. اپل همچنین به مشتریان اپل کارت اجازه میدهد تا برای محصولات اپل در اقساط ماهانه بدون پرداخت بهره پرداخت کنند، اما این نیز تنها به زیرمجموعه کوچکی از مشتریان اپل محدود میشود.
یک سرویس اشتراک مبتنی بر اپل میتواند این الزامات را حذف کند و به اپل اجازه دهد تا آن را به سایر محصولات سختافزاری (مانند iPad یا رایانههای مک خود) نیز گسترش دهد. اما در حالی که جزئیات هنوز کم است، یک چیز واضح است: جاه طلبیهای اپل هنوز تازه شروع شده است.