May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بازار سهام ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۷۳۸۵۳
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
0
در شرایطی که شاخص‌های بورس دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت که حقیقی‌ها نیز دوباره استراتژی ورود پول‌ها را در دستورکار قرار دادند.
شاخص‌های بورس دوباره برگشتند
شاخص کل بورس در روز آخر هفته دوم فروردین ۱۴۰۱ با افزایش ۱۷ هزار و ۹۲۱ واحدی در عدد یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد ایستاد. شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش ۳ هزار و ۱۷ واحد در عدد ۳۶۵ هزار و ۹۴۳ واحد ایستاد. روز سه شنبه شاخص با قرار گرفتن در مسیر نزولی، با چالش روبه رو شده بود، اما امروز چالش روز گذشته را جبران کرد. اکنون شاخص کل بورس به سمت نیمه دوم کانال ۱.۴ میلیون واحد در حرکت است.

سهم‌های پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، پتروشیمی نوری (نوری)، فولاد مبارکه (فولاد)، مپنا (رمپنا) و پتروشیمی جم (جم) بیشترین تاثیر را در تغییر جهت و صعودی شدن شاخص کل بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس هم با افزایش ۲۶۱ واحدی در عدد ۱۹ هزار و ۳۱۶ واحد ایستاد. سهم‌های پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی شهید تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و پویا زرکان آق دره (فزر) نیز بیشترین تاثیر را در تداوم صعودی شدن شاخص کل فرابورس داشتند.

ارزش کل معاملات امروز ۵۲ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال بود که سهم ارزش معاملات خُرد ۴۳ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال بود. همچنین حقیقی‌ها در روز آخر در یک وضعیت نوسانی در پایان تراز پول حقیقی‌ها را مثبت کردند. بدین ترتیب آنان ۲۳۵ میلیارد ریال را وارد بازار سهام و ۵۷۹ میلیارد ریال را وارد صندوق‌های با درآمد ثابت کردند.

بررسی روند ورود و خروج پول حقیقی‌ها نشان داد که حقیقی‌ها از همان ابتدای معاملات میل به ورود به بازار داشتند. پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سایپا (خساپا) و پتروشیمی نوری (نوری) در معاملات امروز شاهد بیشترین ورود پول حقیقی‌ها بود. البته حقیقی‌ها بیشترین خروجی پول را نیز در سهم‌های صندوق پالایش یکم (پالایش)، بانک ملت (وبملت)، ملی مس ایران (فملی)، کشتیرانی ایران (حکشتی) و صندوق س. شاخصی آرام مفید (آرام) به عمل آوردند.

البته بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها در بورس برای سهم‌های سایپا (خساپا)، س. تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (َشتران)، ایران خودرو (خودرو) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) بود. بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها در بورس نیز برای سهم‌های س. ایران خودرو (خگستر)، بانک صادرات ایران (وبصادر)، س. مسکن (ثمسکن)، بانک پارسیان (وپارس) و س. شفادارو (شفا) بود.

در عین حال، سرانه معامله حقیقی‌ها همچنان در دست خریداران باقی ماند؛ به طوریکه سرانه خرید حقیقی‌ها ۳۰۴ میلیون ریال و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳۷ میلیون ریال بود.

ارزش صف‌های خرید نیز در ابتدای معاملات از ۱۸ هزار و ۷۲ میلیارد ریال به ۱۰ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال در پایان معاملات کاهش یافت. ارزش صف‌های فروش نیز در ابتدای معاملات از ۱۷۹ میلیارد ریال تنها به ۳۸۴ میلیارد ریال در پایان معاملات بسنده کرد. تعداد نماد‌های دارای صف خرید (۱۵۵ نماد) نیز نزدیک ۷ برابر تعداد نماد‌های دارای صف فروش (۲۷ نماد) بود.

بررسی روند صف‌های خرید و فروش نشان داد که ارزش صف‌های خرید نسبت به ارزش صف‌های فروش اگرچه در ابتدای معاملات فاصله بسیار فاحشی داشت، اما در پایان معاملات با اندکی تعدیل، همچنان فاصله زیاد خود را حفظ کرد.

در معاملات امروز همچنین ۲۶۱ نماد بالای ۲.۵ درصد افزایش قیمت داشتند و ۵۲ نماد بیش از ۲.۵ درصد افت قیمت داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: