April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۲۲۱
۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
0
محبوبیت ویندوز ۱۱ در بین کاربران کاهش چشمگیری داشته و آمار و ارقام نشان از عملکرد ضعیف این سیستم عامل نسبت به انتظارات مایکروسافت دارد.
محبوبیت ویندوز ۱۱، کمتر از انتظار مایکروسافت
به نظر می‌رسد پس از عرضه نسبتا موفقیت آمیز ویندوز ۱۱ در پاییز گذشته و رشد پایدار کاربران در چند ماه اول، سرعت همه گیری این سیستم عامل در بین کاربران تا حد ممکن کاهش یافته است.

این را داده‌های تحقیقاتی پلتفرم AdDuplex نشان می‌دهد که سطح توزیع نسخه‌های مختلف نرم افزار‌ها را نظارت می‌کند و به طور منظم گزارش‌هایی را در مورد نتایج کار‌های انجام شده منتشر می‌کند.

طبق گفته AdDuplex، سهم کاربران ویندوز ۱۱ در ماه مارس در مقایسه با گزارش که در ماه فوریه منتشر شده بود تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. از طرفی ویندوز ۱۰، ۲۱ H ۲ رشد کمی را در دوره زمانی مشابه نشان می‌دهد تا اکنون به محبوب‌ترین نسخه سیستم عامل در ماه مارس تبدیل شود. بر اساس داده‌های منتشر شده تا ۲۹ مارس، سهم ویندوز ۱۱ از بین کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۹.۴ درصد است که در مقایسه با ماه فوریه که حدود ۱۹.۳ درصد بود افزایش کمی را نشان می‌دهد.

امار کاربران ویندوز ۱۱

البته ویندوز ۱۱ با وجود این افزایش نامحسوس توانسته در رتبه سوم نسخه‌های محبوب سیستم عامل ویندوز باقی بماند. سهم ویندوز ۱۰ ۲۱H۲ با افزایش استقبال کاربران، از ۲۱ درصد در فوریه به ۲۸.۵ درصد در مارس رسیده است. امار کلی از ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیز نشان می‌دهد که ۱.۴ میلیارد رایانه از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

از بین دلایل گسترش آهسته و کمتر از حد انتظار ویندوز ۱۱، باید به حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب این سیستم اشاره کنیم، زیرا بسیاری از رایانه‌های شخصی با حداقل‌های آن سازگار نیستند. تحقیقات اخیر نشان داده است که حداقل یک سوم لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی با حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ مطابقت ندارند. از طرفی ارتقاء به ویندوز ۱۱ برای کاربران اختیاری است و همچنین افزایش سرعت این سیستم عامل کمکی نکرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: