April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۵۵۵
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
0
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که محموله‌های نظامی هر روز به اوکراین می‌رسند تا قدرت نیروهای اوکراینی برای مقابله با روسیه تضمین شود.
واشنگتن: محموله‌های نظامی هر روز به اوکراین می‌رسند
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که برای هر تانک روسی، ۱۰ موشک ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده‌ایم.

وی گفت که محموله‌های نظامی هر روز به اوکراین می‌رسند تا قدرت نیرو‌های اوکراینی برای مقابله با روسیه تضمین شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «کرملین معتقد بود که ارتش روسیه می‌تواند طی ۴۸ ساعت وارد کی‌یف شود، اما با شکست مواجه شد».

وی گفت: «به ارتباط با اوکراین درباره گزارش‌هایی در خصوص استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل ادامه می‌دهیم».

در حالی که دولت مسکو چند هفته بود که درباره احتمال اقدام ارتش اوکراین در صحنه‌سازی حمله شیمیایی به این کشور هشدار می‌داد، کی‌یف و غرب بامداد سه‌شنبه آغاز این سناریو را کلید زدند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه مدعی شد که نیرو‌های روسیه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کرده باشند.

این اظهارات زلنسکی در حالی است که گزارش‌های تایید نشده‌ای روز دوشنبه حاکی از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در بندر ماریوپل در جنوب اوکراین است.

همزمان خبرنگاران ترکیه‌ای نیز گزارش دادند که سفارت اوکراین در آنکارا طی بیانیه‌ای ادعا کرده است: «حدود ساعتی پیش نیرو‌های روسیه از یک ماده سمی با منشأ نامعلوم علیه نظامیان و غیرنظامیان اوکراینی در شهر ماریوپول استفاده کردند که از پهپاد شلیک شده است. قربانیان نارسایی تنفسی دارند».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: