May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحبخش از عملکرد نماینیدگان مجلس انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۵۴۰۴
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته استان تهران با ابراز تاسف از برگزاری جلسه مخفیانه در مورد افزایش دستمزد کارگران گفت: مجلس خانه ملت است و باید حامی منافع اکثریت جامعه یعنی کارگران و بازنشستگان باشد، اما متاسفانه تعداد نمایندگان حامی کارگر بسیار کم است.

دفاع از کارگران و بازنشستگان نیازمند شهامتبرزو روحبخش با تاکید بر اینکه بیشتر نمایندگان می‌دانند که نمایندگی آن‌ها به یک دوره ۴ساله منحصر می‌شود گفت: نمایندگان سعی می‌کنند در این دوره آینده نگری داشته و برای ایام پس از پایان نمایندگی دوستان بانفوذی را برای خود داشته باشند، بنابراین کمتر نماینده‌ای حاضر می‌شود برای دفاع از کارگران، از جایگاه نمایندگی خود هزینه کند، زیرا از دست کارگر و بازنشسته کاری برای نمایندگان برنمی‌آید.

وی با یادآوری عملکرد مجالس گذشته در خصوص منافع کارگران و بازنشستگان گفت: باید بپذیریم که بیشتر مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته به زیان کارگران تمام شده است.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از سه طرز تفکر نمایندگان مردم در خانه ملت خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس با سه طرز تفکر فعالیت می‌کنند: یک عده نماینده واقعی و صدای مردم هستند و به نفع آحاد جامعه به ویژه محرومان صحبت می‌کنند. عده دیگر به دنبال منافع شخصی هستند و سعی می‌کنند برای روز‌هایی که در مجلس نیستند، دوستانی با نفوذ بدست بیاورند و عده سوم هم نماینده دولت هستند و در مواقع حساس، تصمیمات و موضع‌گیری‌ها به نوعی رفتار می‌کنند و رای می‌دهند که دولت را خوشنود کنند تا در آینده پستی در دولت بگیرند که نمونه آن‌ها را به وفور در ادارات و سازمان‌های دولتی سراغ داریم.

وی با تاکید بر اینکه حامی کارگر و بازنشسته بودن، از خودگذشتگی و شهامت می‌خواهد، گفت: کسی که می‌خواهد از منافع کارگران حمایت کند، باید در شرایط سخت بنگاه اقتصادی قرار گرفته باشد تا بداند کارگران چه زندگی سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته استان تهران نسبت به روند افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها هشدار داد و گفت: بار این گرانی‌ها بر دوش مردم است و سخت‌ترین تاوان و هزینه را کارگران و بازنشستگان می‌دهند؛ بنابراین تصمیم‌گیری برای اقشار محروم کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه سفر‌های خالی باعث شده تا کارگران و بازنشستگان عرق شرم مقابل زن و فرزندانشان بریزند، گفت: کارگران و بازنشستگان در پیشانی تمام سختی‌ها قرار دارند.

روحبخش با ابراز تاسف از اینکه تمامی فشار‌ها بر دوش کارگران است، گفت: کارگران باید بیشتر کار کنند و کمتر حقوق بگیرند تا بنگاه‌های اقتصادی سرپا بمانند.

وی با انتقاد از اظهاراتی که در خصوص افزایش دستمزد سال جاری مطرح می‌شود، گفت: هنگامی که قرار بشود بنگاه اقتصادی حفظ شود، قشری که قربانی می‌شود و تاوان می‌دهد، کارگرانی هستند که باید اخراج شوند و این پایان کار نیست، زیرا بقیه کارگران باید بیشتر کار کنند تا نبود کارگران اخراج شده جبران شود.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته استان تهران با انتقاد از اینکه مجلس شورای اسلامی آماده حمایت از کارگران نیست، گفت: برگزاری جلسه برای زیر سوال بردن افزایش دستمزد در حالی که مصوبه شورای عالی کار هیچ ربطی به مجلس ندارد، به اندازه‌ای کارگران و بازنشستگان را ناامید کرده که نسبت به آینده ناامید شده، زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که صدایی از خانه ملت برای دفاع از قشر زحمتکش کارگر بلند نمی‌شود.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: