April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۶۸۳
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
0
دوچرخه های ورزشی و بویژه پدال مکانیکی و پدال برقی یکی از دستگاه های تناسب اندام مورد علاقه در سرتاسر جهان هستند و دلیل بسیار خوبی نیز دارند! دوچرخه های ثابت مقرون به صرفه هستند، استفاده از آن ها آسان است و یک تمرین عالی را ارائه را می دهند.

دوچرخه های ورزشی و بویژه پدال مکانیکی و پدال برقی یکی از دستگاه های تناسب اندام مورد علاقه در سرتاسر جهان هستند و دلیل بسیار خوبی نیز دارند! دوچرخه های ثابت مقرون به صرفه هستند، استفاده از آن ها آسان است و یک تمرین عالی را ارائه را می دهند.

با این حال ممکن است بعضی از آنها از نظر اندازه بزرگ باشند و نصب کردن آنها در یک خانه کوچک دشوار باشد.

اینجاست که پدال هایی که در مدل های پدال مکانیکی و پدال برقی وجود دارد، به کمک ما می آیند! اگر تا به حال از یکی از این پدال ها استفاده نکرده اید یا نامی از آن نشنیده اید، ممکن است سوالاتی مانند پدال مکانیکی و پدال برقی چیست ؟ و یا نحوه استفاده از پدال ها چگونه است، داشته باشید که ما در این مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پدال برقی و پدال مکانیکی چیست

 پدال مکانیکی و  ثابت پدال برقی چیست ؟

یک دوچرخه ورزشی معمولی را تصور کنید. آنها یک صندلی کوچک، بدنه بلند که به پدال های دستگاه منتهی می شود، یک دسته برای قرارگیری دست ها و یک صفحه نمایش بزرگ برای تنظیمات و بازخورد را دارند. همه اینها به جز پدال ها را بردارید و به این ترتیب دوچرخه ثابت پدالی شما وجود دارد!

این پدال ها از نظر اندازه فوق العاده کوچک هستند و به گونه ای طراحی شده اند که برای پاهای شما مناسب هستند، بدنه ای پایدار برای پدال ها را ارائه می کنند و تنها چند تنظیمات نمایشگر را نشان می دهند.

 

پدال مکانیکی

 پدال مکانیکی این قابلیت را داشته تا فرد بتواند به صورت نشسته یا خوابیده، پاهای خود را روی آن گذاشته و همزمان که رکاب می زند به کار دیگری مانند مطالعه، کار با لپتاپ و… مشغول باشد.

برخی از مدل های پدال مکانیکی مجهز به سنسور می باشند تا کاربران را از میزان دور بر دقیقه، میزان کالری مصرف شده و مدت زمان استفاده با خبر کند.

پدال برقی و پدال مکانیکی چیست

پدال برقی

این پدال برقی برای افرادی که تحرک کمی دارند و دلیل بالا بودن سنشان کمتر می توانند حرکت کنند، بسیار مناسب است. همچنین افرادی که احتیاج به فیزیوتراپی دست و پا دارند، به راحتی می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

 پدال برقی با حرکت نرم و آسان و توسط نیروی برق کار می کند. این پدال ها دارای صفحه نمایش برای نشان دادن سرعت، زمان، کالری و مسافت طی شده می باشد.

 

نحوه استفاده از پدال ها

شما یکی از این پدال ها را به همان روشی که از دوچرخه های معمولی استفاده می کنید، استفاده کنید ولی ایندفعه به آزدای عمل بیشتر! شما می توانید انتخاب کنید که فقط بنشینید و رکاب بزنید یا در حین بلند کردن وزنه رکاب بزنید و یا اینکه با هر گونه تمرینی که می توانید در حالت نشسته انجام دهید.

علاوه بر استفاده از این پدال ها برای عملکرد مورد انتظار آن یعنی پدال زدن، می توانید از آن بر روی بازوهای خود نیز استفاده کنید! بسیاری از این پدال ها به شما این امکان را می دهند که دست های خود را در جای پا قرار دهید و با فشار دادن آن به جلو، ورزش کنید.

مانند سایر دستگاه های تناسب اندام، این قطعه از تجهیزات به شما امکان می دهد تا مقاومت را تنظیم کنید و به شما امکان شخصی سازی تمرین را می دهد. این موضوع به ویژه در صورتی مفید است که از آن به عنوان یک ورزش بازویی استفاده کنید، زیرا می تواند تمرینات قدرتی را شبیه سازی کند.

 

مزایای استفاده از پدال برقی و پدال مکانیکی

به یاد داشته باشید که نمی توانید مانند بقیه دوچرخه های معمولی، دوچرخه سواری سریعی داشته باشید و باید بر اساس حرکات و ظرفیت دستگاه، شبیه سازی پیاده روی سریع را انجام دهید.

علیرغم اینکه یک تمرین با شدت بالا را نمی توان انجام دارد، ولی هنوز هم می توانید مزایای سلامتی زیادی را از پدال های مکانیکی و پدال های برقی پیدا کنید. مانند پیاده روی های طولانی، اگر متعهد به استفاده طولانی از آن باشید، این نوع ورزش می تواند صدها کالری را در یک جلسه بسوزانید.

همانطور که گفته شد، راه هایی وجود دارد که می توانید این تمرین را حتی بهتر کنید. هنگام بلند کردن وزنه از دستگاه برای ورزش کردن قسمت پایین و بالاتنه خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید از دو دستگاه، یکی برای پاها و یکی برای بازوهای خود استفاده کنید.

پدال برقی و پدال مکانیکی چیست

این دستگاه همچنین برای کسانی که می خواهند ورزش کنند اما در حال بهبودی پس از آسیب هستند، مشکلات مفاصل یا نگرانی های دیگری که توانایی فیزیکی آنها را محدود می کند، ایده آل است. این موضوع فوق العاده کم تاثیر است و گزینه ای امن برای اکثر کاربران بالقوه است.

چه نوع دیگری از دوچرخه های ثابت وجود دارد ؟

خوشبختانه گزینه های دیگری نیز وجود دارد! دوچرخه های ورزشی دارای سبک های مختلفی هستند که هر کاربر منحصر به فردی را هدف قرار می دهد.

 

دوچرخه ثابت خوابیده

دوچرخه ثابت خوابیده یکی از محبوب ترین دوچرخه های ورزشی موجود است. این دوچرخه طراحی شده است تا حداکثر راحتی را به کاربر بدهد در حالی که همچنان در یک تمرین ایده آل عالی است! صندلی آن به اندازه کافی بزرگ است تا راحت بنشینید و همچنین یک تکیه گاه برای قرار دادن شما در حالت خوابیده دارد. پدال ها در جلوی بدن قرار می گیرند و به پاهای شما اجازه می دهند تا دراز شوند.

 

دوچرخه ثابت ایستاده

دوچرخه ثابت ایستاده یکی دیگر از موارد مورد علاقه علاقمندان به تناسب اندام است. دوچرخه ثابت ایستاده بیشتر شبیه به دوچرخه های معمول است زیرا شما روی یک صندلی کوچک می نشینید. پدال ها نیز مستقیماً در زیر بدن شما قرار می گیرند، درست مثل یک دوچرخه در فضای باز.

نقطه ضعف این دوچرخه ها، عدم راحتی است. صندلی ها بسیار کوچک هستند که می تواند برای کسانی که به راحتی بیشتر نیاز دارند، نگرانی اصلی باشد. این موضوع می تواند باعث ایجاد درد در افراد باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از پدال مکانیکی و پدال برقی داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید پدال مکانیکی و خرید پدال برقی به وبسایت برانکارد مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: