April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۵۸۴
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
رئیس دولت تایوان اعلام کرد مایل به تعامل با چین با روحیه حسن نیت و در عین حال بر اساس برابری و بدون پیش شرط‌های سیاسی است.
ابراز تمایل تایوان برای تعامل با چین
رئیس دولت تایوان روز یکشنبه اعلام کرد تایوان نمی‌خواهد در‌ها را به روی چین ببندد و مایل به تعامل با این کشور با روحیه حسن نیت و در عین حال بر اساس برابری و بدون پیش شرط‌های سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به دنبال آنکه چین واردات نوعی ماهی از تایوان را بنا به دلایل امنیت غذایی ممنوع کرد، اقدامی که تایپه آن را سیاسی می‌داند، سو سنگ شنگ رئیس دولت تایوان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد تایپه همواره در قبال پکن حسن نیت داشته است.

وی با تاکید بر موضع تسای اینگ ون رئیس تایوان افزود تا زمانیکه برابری و هیچگونه پیش شرط سیاسی وجود نداشته باشد، ما مایل به تعامل با چین بر اساس حسن نیت هستیم.

وی ادعا کرد تایوان نمی‌خواهد در‌ها را به روی چین ببندد. این چین است که از ابزار‌های مختلف برای سرکوب و برخورد غیرمنطقی با تایوان استفاده کرده است.

وزیر دفاع چین روز یکشنبه در نشستی امنیتی در سنگاپور اعلام کرد دولت چین به دنبال اتحاد مسالمت آمیز با تایوان است و در عین حال دیگر گزینه‌ها را نیز محفوظ نگه داشته است.

چین از گفتگو با تسای از زمان انتخاب وی در سال ۲۰۱۶ خودداری کرده است و وی را جدایی طلبی می‌داند که از پذیرش اینکه چین و تایوان بخشی از " چین واحد " هستند خودداری می‌کند.

تسای معتقد است این تنها شهروندان تایوان هستند که می‌توانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند و در عین اینکه خواهان صلح با چین هستند چنانچه مورد حمله قرار گیرند از خود دفاع خواهند کرد.

مناسبات تایپه و پکن در دهه‌های اخیر به پایین سطح خود رسیده است و چین فشار سیاسی و نظامی را برای مجبور ساختن تایوان به پذیرش حاکمیت این کشور افزایش داده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: