عملکرد بازار سرمایه در ۱۵ تیر را بررسی شد؛
کد خبر: ۳۸۰۰۹۴
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
0
در روزی که تمامی شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند، ارزش معاملات خرد افت کرد و رکود معاملات سهام عمیق‌تر شد.
سقوط شاخص بورس در آخر هفته
در معاملات روز چهارشنبه پانزدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۸ هزار و ۴۷۶ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۹۸ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۲ هزار و ۴۵۶ واحدی در سطح ۴۱۸ هزار و ۵۱۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۴ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد قرار گرفت.

امروز نماد‌های «فملی»، «فارس» و «بفجر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های «فولاد»، «شبریز» و «دانا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «غصینو» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «بساما» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شپنا صدرنشین است و شستا و سآبیک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و شاوان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند. امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان بود که ۷۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.
 
بیشتر بخوانید: بورس بر مدار رشد

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۱۲۰ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۶ درصد افت کرد و در رقم ۲۶ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد لسرما (شرکت سرما آفرین) با صف خرید ۲۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لسرما، نماد‌های تکنو (شرکت تکنو تار) و ثاباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی ۱ (نهاد‌های مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن ۲۹ میلیارد تومان بود. پس از انرژی ۱، نماد‌های خزامیا، وساپا، ورنا و فمراد بیشترین صف فروش داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: