April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده بندرلنگه از تصمیمات عجولانه انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۰۱۰۱
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش تعرفه صادرات فولاد گفت: در نتیجه تصمیمات عجولانه، غیر کارشناسی و خلق الساعه، صنایع کشور را با چالش رو به رو می‌کنیم و فرصت‌های اقتصادی را از دست می‌دهیم.
وضع تعرفه غیر کارشناسی علیه تولید و اشتغال فولادسازی
احمد جباری گفت: آقایانی که با تصمیمات غیر کارشناسی برای تولید و اشتغال کشور مشکل درست می‌کنند، باید بدانند که بحران برای صنایع مادر تا چه اندازه می‌تواند باعث بحران اقتصاد کشور و اقتصاد استان‌ها وحتی شهر‌ها شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه تعرفه سنگینی بر صادرات فولاد بسته شده که باعث نگرانی تولیدکنندگان این صنعت شده است گفت: گویا تعرفه را ۲۴ درصد تصویب کردند و این عدد بزرگ باعث نگرانی دست اندرکاران فولاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فولاد به بحران کشیده شود گفت: اگر مسوولان بخواهند بر تصمیم خود اصرار داشته باشند و تعرفه این چنینی بسته شود، بی شک مجموعه فولاد آسیب بزرگی خواهد دید.

نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در شرایط سخت کرونا که مدت دو سال اقتصاد کشور را آزاد داد، مشکلات بسیاری در مباحث اقتصادی و زیر ساختی برای کشور رقم خورد گفت: از کرونا آسیب‌های بسیاری دیدیم و امروز که از ان فشار عبور کردیم، می‌طلبد که بحران تراشی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه فولاد باید مقداری تعدیل شود گفت: باید تعرفه به نوعی تعدیل شد که هم نیاز فولاد کشور خودمان تامین شود و هم دربخش صادرات به مشقت و سختی نیفتیم، صنعت فولاد کشور آسیب نبیند و نگران زیر ساخت‌های این صنعت نباشیم.
 

جباری با تاکید بر اینکه قرار شد تعرفه را به ۱۷ درصد بازگردانند گفت: در خارج از ایران بازار فولاد خوبی داریم و اگر نتوانیم به موقع در بازارحضور پیدا کنیم و نیاز کشور‌هایی که سالهاست با آن‌ها کار می‌کنیم را فراهم کنیم، فرصت‌ها را از دست میدهیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه گاهی تصمیمات خلق الساعه‌ای گرفته می‌شود که مشکل افرین می‌شود گفت: بی شک بستن تعرفه سنگین بر صادرات فولاد یکی از تصمیمات غیر کارشناسی است که در صورت تجدیدنظر نکردن، تبعات آن را مشاهده خواهیم کرد.
نماینده بندرلنگه در مجلس با اشاره به مباحث تخصصی که در ایمیدرو مطرح می شود گفت: معادن به اندازه ای برای کشور اهمیت دارد که دستگاهی  جامعه و کامل در این زمینه نقش آفرینی می کند.
وی با اشاره به جلساتی که با مسوولان ایمیدرو برگزار کرده گفت: هرگاه که برای معادن به ویژه معدن هرمزگان که در حوزه انتخابیه ام قرار دارد، با مشکل یا چالشی رو به رو می شویم، مشکلات را با مدیران ایمیدرو مطرح می کنم که خوشبختانه مدیریت ایمیدرو تخصص و تجربه خوبی در این زمینه دارد و نهایت همکاری را برای رفع مشکلات به  عمل می آورند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: