April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۱۶۰
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
0
اطلاعات ارتش انگلیس مدعی است روسیه تلاش دارد شهر سیورسک را تصرف کند تا نیروهایش بتوانند به سمت محتمل‌ترین هدف عملیاتی خود یعنی منطقه شهری اسلوفیانسک-کراماتورسک پیشروی کنند.
ارتش انگلیس: هدف تاکتیکی فوری روسیه، تصرف شهر «سیوِرسک» است
با پیشروی نیرو‌های روسیه به سمت استان دونتسک در شرق اوکراین بعد از تکمیل کردن تسلط بر استان لوهانسک، لندن از احتمال سقوط شهر «سیوِرسک» به دست روس‌ها خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «روسیه احتمالاً تجهیزات نظامی را در خط مقدم در محور سیورسک، تقریباً ۸ کیلومتری غرب خط مقدم فعلی نبرد در دونباس متمرکز می‌کند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «نیرو‌های روسیه احتمالاً قبل از انجام عملیات تهاجمی جدید در استان دونتسک، برای تجدید قوای مجدد، توقف می‌کنند».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «نیرو‌های اوکراینی به پیشروی‌های تدریجی در بخش جنوب غربی خِرسون ادامه می‌دهند».

در پایان این گزارش نظامی آمده است: «این احتمال واقع بینانه وجود دارد که هدف تاکتیکی فوری روسیه سیورسک باشد، زیرا نیروهایش تلاش می‌کنند به سمت محتمل‌ترین هدف عملیاتی خود یعنی منطقه شهری اسلوفیانسک-کراماتورسک پیشروی کنند».

این نهاد اطلاعاتی انگلیسی روز گذشته نیز تحلیل کرده بود با توجه به اینکه اسلوفیانسک نیز از سوی گروه‌های مرکزی و جنوبی روسیه در معرض تهدید قرار دارد، این احتمال واقعی وجود دارد که نبرد برای این شهر، رقابت کلیدی بعدی در مبارزه برای دونباس باشد. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر «ویتالی گانچف» رئیس اداره نظامی-مدنی منطقه خارکیف گفته حدود ۲۰ درصد از منطقه خارکیف توسط نیرو‌های روسیه در جریان عملیات ویژه در اوکراین آزاد شده است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: