April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۱۶۷
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
0
در ادامه وقوع حوادث طبیعی در افغانستان براثر جاری شدن سیل در ارزگان در مرکز افغانستان 15 نفر جان باخته و خسارت هنگفت مالی به ساکنان این منطقه وارد شده است.
خسارت هنگفتی جانی و مالی سیل در مرکز افغانستان
منابع محلی در ولایت ارزگان اعلام کردند که بر اثر جاری‌شدن سیل در شهرستان گیزاب این ولایت، ۱۵ نفر جان باخته و شش نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

طبق این گزارش، همچنین سیل خسارت هنگفت مالی به مردم این منطقه وارد کرده است.

«علی مرجان ذاکر»، فرماندار شهرستان گیزاب در این خصوص توضیح داد که ۸ نفر تاکنون براثر سیل جان خود را از دست داده و این آمار هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: براثر جاری شدن سیل همچنین منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی تخریب شده است.

سیل در شهرستان چوه ولایت ارزگان نیز خسارت مالی به مردم وارد کرده، اما این حادثه در تلفات جانی در پی نداشته است.

میدان‌وردک، غزنی، قندهار، زابل و پروان از جمله ولایت‌های افغانستان هستند که طی هفته گذشته شاهد وقوع سیل بودند که براثر آن خسارت جانی و مالی هنفگتی به ساکنان این مناطق وارد شده است.

پیش از این مقام‌های محلی ولایت‌های لوگر و پکتیا نیز اعلام کردند که به دنبال جاری شدن سیل در این دو ولایت، صد‌ها هکتار زمین زراعی و ده‌ها منزل مسکونی ساکنان این مناطق تخریب شده است (بیشتر بخوانید).

افغانستان طی چند هفته اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور ۱۹۰۰ تن جان باخته، ۲۰۰۰ هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: