April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۱۹۰
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
منابع آگاه اعلام کردند که شرکت‌های روسی بسیاری از کشتی‌های اجاره‌ای را سازماندهی کرده‌اند تا از تامین و ارسال کالا‌های ضروری مانند مواد خام به چین و هند اطمینان حاصل کنند.
روسیه مسیر‌های تجاری خود را به چین و هند گسترش داد
منابع آگاه روز پنجشنبه در گفتگو با نشریه گلوبال تایمز اعلام کردند که شرکت‌های روسی بسیاری از کشتی‌های اجاره‌ای را سازماندهی کرده‌اند تا از تامین و ارسال کالا‌های ضروری مانند مواد خام به چین و هند اطمینان حاصل کنند.

به گفته این منابع، اختلالات مستمر در ارسال کالا که به علت تحریم‌های غرب علیه روسیه رخ داده، موجب این گونه اقدامات شده است.

یکی از این منابع به گلوبال تایمز گفت که شرکت روسی حمل و نقل بار اینتِکو و گروه حمل و نقل سوئیفت مستقر در چین به طور مشترک شرکت‌های زیرمجموعه عملیاتی ایجاد کرده‌اند تا خدمات حمل و نقل کانتینری بین منطقه ووستوکنی Vostochny در شرق دور روسیه و شهر‌های بندری چین را ارائه دهند.

این منبع آگاه این اقدام را پاسخی به افزایش تقاضا برای تجارت روان و ایمن بین دو کشور توصیف کرد.

پکن و دهلی نو با تحریم‌های غرب علیه مسکو مخالفت کرده‌اند و می‌گویند که به همکاری عادی اقتصادی و تجاری با روسیه ادامه خواهند داد.

حجم تجارت این کشور‌ها با روسیه در سال جاری میلادی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و علت آن بیشتر واردات حامل‌های انرژی دارای تخفیف بوده است.

داده‌های گمرکی نشان می‌دهد که چین در سه ماه منتهی به پایان ماه مه حدود ۱۹ میلیارد دلار برای نفت، گاز و زغال سنگ روسیه هزینه کرده است که تقریباً دو برابر سال قبل است.

هند نیز در مدت مشابه ۵.۱ میلیارد دلار برای واردات کالا‌ها هزینه کرد که بیش از ۵ برابر هزینه یک سال قبل محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: