April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سعیدافشار نسبت به تکرار حوادثی همچون آتش سوزی بازار گل محلاتی هشدار داد
کد خبر: ۳۸۰۷۱۰
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
عضو اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با تاکید بر اینکه ضعف نظارت و بی توجهی به جایگاه اصناف باعث شد تا آتش سوزی بزرگی در بازار گل محلاتی رخ بدهد گفت: بازار گل به تنهایی آتش نمی‌گیرد، بلکه مغازه‌هایی که به صورت غیر قانونی و بدون داشتن جواز کسب، به تجهیز مجالس می‌پردازند، باعث این فاجعه بزرگ شد.
بمب‌های خاموش در مغازه‌های تجهیزکنندگان ناآگاه اتاق عقد
سعید افشار در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری فاجعه آتش سوزی در بازار گل محلاتی که منجر به جان باختن دو نفر و مصدومیت تعداد بسیاری از هموطنان‌مان شد گفت: متاسفانه دلیل بسیاری از چالش‌ها و بحران ها، بی توجهی به قوانین، ضعف نظارت و بازرسی است که نمونه آن را در بازار گل محلاتی شاهد بودیم.

وی از وجود مغازه‌های غیر مجاز بسیاری خبرداد که اقدام به گل آرایی، تزیین سفره عقد و تجهیز مجالس بدون داشتن تجربه، تخصص و درک مسایل ایمنی می‌کنند و گفت: این مغازه‌ها دقت لازم را در نگهداری و استفاده از وسایل گل آرایی و تجهیز سفره عقد به عمل نمی‌آورند که در اثر سهل انگاری این افراد ناآگاه، شاهد آتش‌سوزی گسترده‌ای در بازار گل محلاتی بودیم.

مدیر تجهیز مجالس آزمون با انتقاد شدید از راه اندازی دوباره این مغازه‌ها در بازار گل محلاتی گفت: با وجود آنکه دلیل این آتش سوزی مشهود بود و می‌بایست با شدت با عوامل آن برخورد می‌شد، اما متاسفانه در کمال بی توجهی به فاجعه رخ داده، شاهد استمرار این وضعیت و بازی با جان هموطنان‌مان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون آتش نشانی، پلیس، قوه قضاییه، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه می‌بایست دلایل این آتش‌سوزی را با دقت بررسی و با ارائه مستندات قانونی اعلام کنند گفت: بر اساس قانون می‌بایست دلایل آتش سوزی به صراحت اعلام و با عوامل خاطی به شدت برخورد شود و مهمتر اینکه از استمرار آن جلوگیری شود، اما متاسفانه هیچ یک از این مراحل بدرستی انجام نشده و اکنون معلوم نیست که چگونه می‌بایست این وضعیت را مدیریت کرد تا از فجایع مشابه جلوگیری شود.
 
بیشتر بدانید: ضرورت قدردانی از تلاشهای بی وقفه هیات مدیره


افشار از مغازه‌هایی که به صورت غیر قانونی و در سایه بی توجهی اداره اماکن اقدام به گل آرایی و تجهیز مجالس می‌کنند، به شدت انتقاد کرد و گفت: این مغازه‌ها همچون بمب‌های خاموشی هستند که هر لحظه امکان آتش سوزی، انفجار و ایجاد فاجعه‌ای دیگر را احتمال میدهند.

وی با اعلام اینکه اکنون هزاران مغازه گل آرایی و تجهیز اتاق عقد در سطح کشور به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند گفت: از آنجا که این مغازه‌ها تحت پوشش هیچ اتحادیه و تشکلی نیستند، از آن‌ها بازرسی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه هر گونه که دلشان می‌خواهد، در آشفته بازار ضعف نظارت، فعالیت می‌کنند.

عضو اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با اعلام اینکه بسیاری از مغازه‌های تجهیز اتاق عروس و جشنها، از کپسول‌های گاز هلیوم استفاده می‌کنند گفت: این کپسول‌ها مانند یک بمب خاموش است و چنانچه فرد استفاده کننده آگاهی و تسلط لازم را در استفاده از آن نداشته باشد، در نتیجه سهل انگاری و چکه کردن یک قطره روغن از هر نوع بر روی این کپسول ها، انفجاری بزرگ رخ می‌دهد که خانه‌ها و مغازه‌های اطراف را ویران می‌کند.

وی با اعلام اینکه اتحادیه‌ها می‌بایست با این مغازه‌ها برخورد کنند، گفت: از یک سو انتظار داریم اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس بازرسان خود را به سراغ این مغازه‌ها بفرستد تا هرگونه اشکالات را تذکر دهند و مغازه‌های متخلف را پلمپ کنند و از سوی دیگر انتظار داریم، اتحادیه گل و گیاه پس از آتش سوزی بازار گل محلاتی، به سراغ این مغازه‌هایی که در بازار گل فعالیت می‌کنند، برود و با آنان برخورد جدی داشته باشد، اما متاسفانه هیچ کدام را شاهد نبودیم.

افشار با اعلام اینکه انتظار داشتیم آتش سوزی بازار گل محلاتی، جان باختن دو هموطن و جراحت شدید تعداد بسیاری از هموطنان، درس عبرتی برای تمامی دستگاه‌های مسوول باشد گفت: متاسفانه شرایط با همان بی بند و باری گذشته است و شاهد بی توجهی دستگاه‌ها و اتحادیه‌های مربوطه به این وضعیت هستیم.

مدیر تجهیز مجالس آزمون تاکید کرد: اگر بار دیگر چنین فاجعه‌ای رخ دهد، می‌بایست تمامی کسانی که در این سهل انگاری نقش داشتند، به دستگاه قضا احضار و مورد بازخواست و مجازات قرار گیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: