April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۹۹۰
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
0

آیا معامله در فارکس سودآور است ؟

ممکن است تبلیغاتی در مورد معاملات فارکس و اینکه چقدر کسب درآمد در آن با استفاده از یک بروکر فارکس آسان است دیده باشید. باوجود اینکه ورود به فارکس اکنون آسان تر از همیشه است و بروکرها مشتاقانه می خواهند مشتریان جدیدی را جذب کنند، بخش سخت معامله در فارکس کسب سود بر اساس یک مبنای ثابت است.

معاملات سودآور در فارکس به زمان، آموزش، ارائه یک استراتژی موفق، پایبندی به آن به شیوه ای منظم، طرز فکر معاملاتی مناسب و کمی شانس نیاز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا معامله در فارکس سودآور است و چگونه مبتدیان فارکس می توانند شروع کنند، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا میتوان از فارکس کسب درآمد کرد ؟

پاسخ ساده این است که اگر در سمت صحیح بازار قرار بگیرید و سپس به موقع سود خود را بردارید، معاملات فارکس می تواند پول زیادی برای شما به ارمغان بیاورد. البته، شما هم میتوانید از فارکس کسب درآمد کنید و هم می توانید به همین راحتی با قرار گرفتن در سمت اشتباه بازار پولتان را از دست بدهید.

یادگیری فارکس

برای انجام یک تراکنش فارکس، شما موافقت می کنید که یک ارز را با ارز دیگری در نرخ خاصی که به عنوان نرخ مبادله شناخته می شود، مبادله کنید. این ارزها در کنار هم جفت ارزها را تشکیل می‌دهند و نرخ مبادله آن جفت بسته به عرضه، تقاضا و انتظارات بازار از معنای اخبار مرتبط برای آن جفت، بالا و پایین می‌شود.

آیا معامله در فارکس سودآور است ؟

به گزارش تحارت آفرین، اولین ارز در یک جفت ارز به عنوان ارز پایه شناخته می شود، در حالی که ارز دوم، ارز متقابل یا ارز مظنه نامیده می شود. اگر یک جفت ارز را بخرید یا بفروشید، به ترتیب ارز پایه را در برابر ارز متقابل لانگ یا شورت می کنید.

برای معامله گران فارکس، اسپرد معامله تفاوت بین نرخ ارزی است که می توانید با آن بخرید و نرخ مبادله ای که می توانید با آن بفروشید. هر چه این فاصله محدودتر باشد، آن بروکر فارکس رقابتی تر است.

شما می توانید با خرید در بازارهای رو به رشد یا فروش در بازارهای نزولی از معاملات فارکس سود ببرید. خوشبختانه برای معامله گران، بسیاری از جفت ارزها نوسانات قابل توجهی در بازار نشان می دهند. این حرکات می تواند به معنای سود یا زیان معامله گر باشد، بنابراین همه چیز به آموزش بر میگردد و اینکه چقدر آماده این بازار هستید.

برای پیش بینی بازار، معامله گران معمولا از 2 نوع تحلیل استفاده می کنند. اولین تحلیل تکنیکال فارکس است که بر سطوح و حرکات نرخ ارز و سایر موارد قابل مشاهده در بازار تمرکز دارد. این روش به ویژه برای پیش بینی های کوتاه مدت بازار مناسب به نظر می رسد.

دوم تحلیل فاندامنتال فارکس است که برای پیش بینی های بلندمدت بهتر به نظر می رسد. تحلیلگران فاندامنتال بر بررسی رویدادهای خبری و سایر اطلاعات در مورد عوامل اقتصادی و مالی مرتبط با ارزها و ارزیابی تأثیر احتمالی آنها بر بازار فارکس تمرکز می کنند. برای این منظور آنها همواره تقویم اقتصادی فارکس را زیر نظر دارند.

چه کسی می تواند در فارکس معامله کند؟

بازار فارکس قبلاً بسیار انحصاری بود. امکان معامله در فارکس تا حد زیادی برای بانک‌های بزرگ، شرکت‌ها، مدیران صندوق‌ها و افراد با خالص دارایی بالا که معمولاً میلیون‌ها دلار معامله می‌کردند، در دسترس بود.

خوشبختانه برای معامله گران کوچک‌تر، افزایش تعداد بروکرهای آنلاین فارکس در دهه گذشته به این معنی است که تقریباً هر کسی که یک رایانه یا دستگاه تلفن همراه نسبتاً مدرن دارد و به اینترنت دسترسی دارد، اکنون می‌تواند در یک بروکر آنلاین فارکس حساب باز کند و شروع به انجام معاملات کند.

این وضعیت اکنون تقریباً به هر کسی اجازه می دهد تا جفت ارزها را در بازار فارکس به صورت الکترونیکی از طریق یکی از پلتفرم های موجود در بازار فارکس معامله کند، و بسیاری از معامله گران پلتفرم های محبوب متاتریدر را از MetaQuotes انتخاب می کنند. معامله گران خرده فروشی همچنین می توانند به اسپرد معاملات رقابتی در بسیاری از بروکرهای آنلاین دسترسی داشته باشند.

چگونه از معاملات فارکس سود ببریم

مانند معامله در هر بازار مالی دیگری، پیش بینی صحیح در مورد اینکه در کدام سمت بازار فارکس باید باشید چالش واقعی یک معامله گر فارکس است. شما می توانید با انجام یک تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال که آموزش فارکس بصورت رایگان رایگان آن در سایت تجارت آفرین موجود است، قبل از ورود یا خروج از یک موقعیت، شانس خود را برای تعیین مسیر صحیح بازار آینده افزایش دهید.

همچنین می‌توانید با بهره‌گیری از یک رویکرد درست به بازار و با داشتن نظم و انضباط برای به حداقل رساندن ضرر خود در صورت نادرست بودن پیش‌بینی‌تان، شانس کسب درآمد کلی را افزایش دهید. بسیاری با استفاده از تکنیک های صحیح مدیریت سرمبایه و داشتن طرز فکر معاملاتی مناسب میتوانند از معاملات فارکس کسب درآمد کنند.

 

استراتژی های معاملاتی فارکس

تعداد زیادی استراتژی‌های موفق برای معاملات فارکس وجود دارد، اما همه آنها برای هر معامله‌گری مناسب نیستند. شما می خواهید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه، مناسب موقعیت خاص شما باشد، از جمله مقدار زمان موجود، نوع شخصیت و تحمل ریسک. این موارد را  در زیر بررسی کرده ایم.

معاملات اسکالپ و معاملات روزانه

هر دوی این استراتژی‌های معاملاتی کوتاه‌مدت، معمولاً به طور فعال در طول یک جلسه معاملاتی خاص دنبال می‌شوند و معمولاً مستلزم گرفتن موقعیت‌های فراتر از یک روز نیستند. این می تواند یک مزیت به دلیل کاهش قرار گرفتن در معرض حرکات بزرگ بازار، در حالی که معامله گر در خواب است یا تمرکز دقیقی روی صفحه های معاملاتی خود ندارد باشد.

معامله گران روزانه در طول یک جلسه معاملاتی خاص موقعیت هایی را ایجاد می کنند و قبل از پایان آن جلسه از آنها خارج می شوند. بازار فارکس به صورت شبانه روزی از عصر یکشنبه تا بعد از ظهر جمعه به وقت شرق آمریکا معامله می کند، بنابراین باید تصمیم بگیرید که در چه جلسه معاملاتی فعالیت کنید. برای بررسی ساعت فارکس به سایت تجارت آفرین مراجعه نمایید.

اسکالپرها، معامله گران روزانه‌ای هستند که بر کسب سودهای کوچک با تعداد بالا در موقعیت هایی با مدت زمان بسیار کوتاه تمرکز می کنند. آنها معمولاً در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه وارد معاملات می شوند و از آن خارج می شوند، که یک فعالیت بسیار سریع است که برای همه مناسب نیست.

آنها معمولاً در حالی که به نمودارهای قیمت نگاه می کنند، معامله می کنند، به زمان واکنش بسیار سریع، و همچنین اسپرد معاملات محدود و اجرای معاملات آنی نیاز دارند - بنابراین انتخاب بروکر مناسب برای آنها بسیار مهم است.

معاملات مومنتوم

معاملات نوسانی، که گاهی اوقات معاملات مومنتوم نامیده می شوند، یک استراتژی معاملاتی میان مدت است که معمولاً مستلزم حفظ موقعیت های یک شبه است. معامله‌گران نوسان می‌توانند موقعیت‌هایی را هم در جهت و هم در مقابل روند بازار پایه ایجاد کنند.

این استراتژی به طور کلی بر ورود و خروج از معاملات بر اساس اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال متمرکز است که احساسات بازار را ارائه می دهند و سیگنال های خرید و فروش را نشان می دهند. می توانید از اندیکاتورهای نوسانی برای شناسایی بازارهای خرید و فروش افراطی یا بیش از حد استفاده کنید. همچنین می توانید سعی کنید قبل از سطوح حمایت خرید کنید و قبل از سطوح مقاومتی که در نمودارهای قیمت ظاهر می شود، بفروشید.

آیا معامله در فارکس سودآور است ؟

نمونه‌هایی از اندیکاتورهای نوسانی محبوب می‌تواند شامل اندیکاتور مکدی (MACD) یا شاخص قدرت نسبی (RSI) باشند. نمودار کندل استیک 4 ساعته بالا اندیکاتورهای MACD و RSI را نشان می دهد که در چارت لحظه ای EUR/USD نمایش داده شده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: