April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

 

وردپرس می‌تواند جایگزین خوبی برای سایت‌های اختصاصی شود؟

زمانی که صحبت از سیستم‌های مدیریت محتوا می‌شود، نام وردپرس اولین چیزی است که به میان می‌آید. سیستمی کاملا ساده با کاربری آسان که افزونه‌های رایگان و غیر رایگان زیادی را در خود جای داده است. اما به نظر شما وردپرس می‌تواند، جایگزین یک سایت اختصاصی شود؟

طراحی سایت ، انقدر ارزان!!!

بله این موضوع کاملا امکان پذیر است. دیگر با وجود سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس هر فردی می‌تواند با حداقل هزینه یک سایت فروشگاهی، شخصی، شرکتی و ... داشته باشد. آنهم با امکاناتی دقیقا مشابه با یک وبسایت اختصاصی که به دست برنامه نویسان نوشته شده است.

چرا وردپرس را برای طراحی سایت‌مان انتخاب کنیم؟

با وجود کاربردی و البته ارزان بودن این پلتفرم جذاب باز هم افرادی هستند که به دنبال دلایلی برای استفاده از آن می‌گردند. این  افراد احتمالا همان‌هایی هستند که برای خرید ماشین ابتدا به سراغ چرخ آن می‌روند و بعد تک تک اجزایش را در کنار هم قرار می‌دهند تا یک اتومبیل کامل را بسازند. در صورتیکه همه چیز با وردپرس برای شما مهیاست!!!

بنیانگذاران اصلی این پلتفرم مت مولنوگ Matthew Charles و مایک لیتل Mike Little، قبلا چرخ‌ها را به دست گرفته‌ و پیچ و مهره‌ها را سفت کرده‌اند. تا اکنون ما بتوانیم در محیطی آرام و بی‌دردسر کسب و کار خود را رونق بخشیم.

مهمترین دلیل برای استفاده افزونه وردپرس است

وردپرس می‌تواند جایگزین خوبی برای سایت‌های اختصاصی شود؟ 

7 مزیت سایت‌های وردپرسی

از آنجایی که اینروزها وردپرس به میزان زیادی توسط افراد مختلف استفاده می‌شود، تصمیم گرفتیم تا برخی از ویژیی‌های آن را در این قسمت بیان کنیم:

1.     یادگیری و استفاده از آن آسان است...

اولین و مهمترین ویژگی یک سایت، استفاده راحت ادمین و کاربران از آن است. این ویژگی مربوط به پنل‌هایی می‌شود که سیستم مدیریت محتوا در اختیارشان قرار می‌دهد. وردپرس فضایی کاملا راحت دارد که یادگیری آن بسیاری آسان است. بنابراین هر فردی حتی اگر تجربه‌ای در زمینه کار با سیستم‌های مدیریت محتوا نداشته باشد نیز می‌تواند با آن کار کند.

2.     طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده کار را راحت می‌کند...

استفاده از وردپرس یک مزیت دیگر نیز دارد و آن هم قابلیت استفاده از قالب‌هایی است که از قبل طراحی شده‌اند. همه قسمت‌های این قالب‌ها قابلیت تغییر را دارند و شما می‌توانید آنها را شخصی سازی کنید.

3.     همه چیز از قبل مشخص است...

استفاده از وردپرس در پایان کار طراحی سایت شما را شگفت زده نخواهد کرد، چرا که قالب‌های از قبل تعیبن شده، به صورت کامل، فضای نهایی را به شما نمایش می‌دهند. البته می‌توانید با استفاده از افزونه‌هایی مانند المنتور سایت خود را از ابتدا نیز بسازید.

4.     نیازی به سئوکار در ابتدای کار نخواهید داشت...

با افزونه وردپرس در ابتدای فعالیت خود نیازی به یک سئو کار و پرداخت هزینه‌های بالا نخواهید داشت. ( البته تنها برای ابتدای کار!!!) در واقع این پلتفرم با استفاده از نکاتی که گوگل در نظر دارد، نوشته شده و به اصطلاح به آن سئوفرندلی گفته می‌شود. علاوه بر این با استفاده از وردپرس می‌توانید از افزونه‌هایی مانند رنک مث که مانند یک راهنما برای سئو کردن نوشته‌ها و محصولات به شما کمک می‌کنند، بهره‌مند شوید.

5.     محیطی امن و دور از هکرها را تجربه خواهید کرد...

گروهی بر این باورند که وردپرس به دلیل هزینه‌های پایینش نمی‌تواند امنیت یک سایت برنامه نویسی شده را داشته باشد. در صورتی که محیط وردپرس جایی برای نفوذ هکرها نخواهد داشت. علاوه بر این، افزونه‌ای مخصوص برای افزایش امنیت وبسایت شما در وردپرس وجود دارد که می‌توانید آن را روی پنل خود نصب کنید.

6.     از وبسایتی منعطف برخوردار خواهید بود...

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای باز یا به اصطلاح Open Source است که قابلیت تغییرات زیاد را به صورت نامحدود در اختیار کاربرانش قرار داده است. اگرچه کدهای این سیستم را نمی‌توانید به راحتی تغییر دهید، اما تغییرات قالب و به طور کلی ویژگی‌های آن کاملا قابل کنترل است.

7.     با وردپرس زودتر به نتیجه خواهید رسید...

در وقع سایت‌هایی که بر پایه وردپرس طراحی می‌شوند، نیاز به زمان طولانی برای منتشر شدن ندارند. تنها مرحله زمانبر در این مواقع خرید دامنه و هاست و ست شدن آنها با یکدیگر است. پقیه مراحل تنها با چند کلیک ساده قابل انجام است.

وردپرس برای چه کسب و کارهای مناسب است؟

وردپرس می‌تواند جایگزین خوبی برای سایت‌های اختصاصی شود؟

فرقی نمی‌کند که شما یک فروشنده و به دنبال مکانی برای فروش محصولات خود در فضای آنلاین هستید یا کسی هستید که به دنبال جایی برای قرار دادن نمونه‌های کارهایش می‌گردد. وردپرس این فضا را برای شما ایجاد می‌کند. این پلتفرم محیطی در فضای وب است که به شما امکان قرار دادن نامحدود فایل‌های متنی، تصویری، صوتی و ویدئوی را می‌دهد. با وردپرس می‎توانید در سریعترین زمان با مخاطبانتان در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کرده و از قابلیت‌هایی مانند خدمات آنلاین استفاده کنید.

سایت اختصاصی بهتر است یا وردپرس؟

برای پاسخ به این سوال عوامل مختلفی دخیل است. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، به 3 سوال زیر پاسخ دهید:

  • از وبسایت خود چه انتظاراتی دارید؟
  • چه خدماتی را می‌خواهید در وبسایت خود ارائه دهید؟
  • چه هزینه ای را برای طراحی سایت خود در نظر گرفته‌اید؟

کسب و کارهایی که فعالیشان گسترده‌تر بوده و نیازمند فضای بیشتری برای پیشرفت خود هستند، معمولا به سراغ طراحان سایت و برنامه نویسان می‎روند. مسلما انتخاب یک سایت با طراحی اختصاصی برای این افراد بهتر است.

اما در شروع کار خود نیازی به هزینه‌های بالا نخواهید داشت. یک سایت وردپرس با ویژگی‌هایی که عنوان شد برای کسب و کارهای کوچک یا کسانی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌ و از آینده آن خبر ندارند و همچنین افرادی که به دنبال جایی برای معرفی خود در فضای آنلاین هستند، گزینه مناسب‌تری است.

سخن پایانی

اکنون می‌توانیم به راحتی به سوالی که در ابتدای مطلب پرسیده شد پاسخ دهیم. مطمئنا یک سایت وردپرسی نمی‌تواند به طور کامل، جایگزین سایت اختصاصی شود. اما می‌تواند مسیری هموارتر در فضای آنلاین، برای افرادی باشد که ورود به این عرصه را دور از ذهن می‌دانند. در هر صورت با وجود تمام مواردی که عنوان شد، انتخاب یک پلتفرم مناسب به عهده خود شماست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: