April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۶۵۷
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
ساعاتی پس از اعلام تعلیق فعالیت شاخه نظامی جریان صدر در همه مناطق عراق به غیر از استان صلاح الدین، این جریان از موضع خود عقب‌نشینی کرده است.

عقب‌نشینی جریان صدر از تعلیق فعالیت سرایا السلام

تنها چند ساعت پس از اعلام تعلیق فعالیت سرایا السلام، شاخه نظامی جریان صدر در همه مناطق عراق به غیر از استان صلاح الدین، «مقتدی صدر» از موضع خود در این باره عقب‌نشینی کرد.

صفحه «محمد صالح العراقی» سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی شب گذشته با انتشار پستی در فیسبوک و با اشاره به اینکه مردم سامراء از مقتدی صدر تقاضا کرده اند که سرایا السلام در سامراء فعال بماند تا به گفته او امنیت و ثبات را حفظ کند، نوشت: تعلیق فعالیت فقط برای بصره بوده است.

این در حالی است که روز گذشته منابع خبری از تعلیق فعالیت مسلحانه شاخه نظامی جریان صدر در همه استان‌های عراق به غیر از صلاح الدین خبر داده بودند.

«محمد صالح العراقی» چهره نزدیک به رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد که که فعالیت تمام گروه‌های مسلح وابسته به این جریان از جمله «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر به حالت تعلیق درآمده است. بر اساس این بیانیه قرار بود تعلیق فعالیت گروه‌های مسلح در همه استان‌های عراق به غیر از استان صلاح الدین اعمال شود.

پیش از این «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق ضمن تأکید بر ضرورت عدم حضور چهره‌های گذشته در دولت آتی از موافقت خود برای گفتگو خبر داده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: