April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۱۳۴
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
در دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مسئولین سازمان ملی استاندارد ایران بر همکاری فی مابین این دو نهاد تأکید شد.

پیشنهاد تدوین اولین نشان ملی استاندارد کیفی مسابقات قرآنی

مجیدی مهر، در جلسه دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مسئولین سازمان ملی، بر پیشنهاد تدوین اولین نشان ملی استاندارد کیفی مسابقات و محافل قرآنی تأکید کرد و با ضروری اعلام کردن تبیین شاخص‌های برگزاری مسابقات و محافل قرآنی، از این نهاد خواست تا مرکز را در تدوین شاخص‌های رسیدن به مسابقات استاندارد یاری کند.

مجیدی مهر گفت: این مرکز، بواسطه تکالیف قانونی ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور، در نظر دارد با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی و اساتید مبرز این حوزه، شاخص‌هایی را جهت استانداردسازی مسابقات قرآن کریم در تمامی رده‌های شهرستانی تا بین المللی و همچنین استاندارد سازی محافل انس با قرآن و مجالس قرآنی و استاندارد سازی کلاس‌های آموزش تخصصی قرآنی تدوین کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف، به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی کشور در سطح شهرستانی، استانی و بین المللی، باید الگو و استانداردی را برای نحوه اجرا، میزبان، مجری، اطلاع رسانی و تبلیغات، داوری، جایگاه قاری، اسکان متسابقین، ضوابط فنی و اجرایی، جوایز و بسیاری از مسائل ریز و درشت دیگر ارائه نماید که در سایر مسابقات قرآنی کشور نیز به عنوان الگو مدنظر قرار گیرد، البته بر همین اساس، در مورد سایر بخش‌ها نظیر آموزش تخصصی قرآن کریم و در برگزاری مجالس و محافل قرآنی نیز به همین شکل باید عمل نمود.

مصطفی آجرلو، یکی از مسئولین سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر این که این سازمان آمادگی دارد زمینه‌های اخذ مجوز و تدوین شاخص‌ها را با سرعت هر چه بیشتر فراهم نماید، از پیشنهاد مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استقبال و درخواست کرد تا با بازدید از این سازمان، زمینه تعامل هر چه بیشتر این دو مجموعه فراهم شود.

مصطفی آجرلو ادامه داد: این سازمان نیز با تمام ظرفیت آمادگی خواهد داشت تا در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی همراه با سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور حرکت نماید و همچنین، درخواست صدور مجوز اولین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان ملی استاندارد و دستگاه‌های عضو شورای ملی استاندارد را از ستاد عالی مسابقات مطرح کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: