April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک پژوهشگر حوزه ادبیات معاصر مطرح کرد؛
کد خبر: ۳۸۶۲۷۷
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
داودرضا کاظمی گفت: ما باید کم کاری در حوزه فرهنگ و ادبیات را جبران کرده و شاعران و اشعار خوب کشور را به مردم جامعه معرفی کنیم.

بسیاری از افراد شناخت لازم درباره شعر پارسی ندارند

داودرضا کاظمی، شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات معاصر، درمورد دلیل کم توجهی به هویت فارسی در میان بسیاری از اقشار جامعه گفت: از بنده پرسیده می‌شود که چرا، نسل جوان امروز با ادبیات و شعر فارسی تا حدی فاصله دارند؟ و این پیش زمینه را می‌پذیرم که این فاصله وجود دارد و نه تنها نسل جوان بلکه خیل کثیری از مردم ما به جز آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به ادبیات و شعر پارسی و شاعران ایرانی دارند، اهتمام لازم به زبان پارسی به عنوان یکی از ارکان اصلی هویت خودشان و هویت ایران و ایرانی را ندارند و این نشان می‌دهد همه افرادی که در حوزه فرهنگ کار می‌کننند و فرهنگ مدار هستند، در این خصوص به خوبی کار نکرده و یا حداقل، به اندازه لازم کار نکرده‌اند.

این پژوهشگر حوزه ادبیات معاصر گفت: باید زبان پارسی را در مرز‌های خودمان و فرامرز‌ها گسترش دهیم و بدنبال آن، شعر و شاعران خوب پارسی را مطرح کرده و برای آن‌ها هزینه کنیم چراکه خیلی از افراد در سطح جامعه، شناخت لازم و کافی درمورد شاعران کشور را ندارند و به جز تعدادی که از دیرباز مطرح بوده اند، خیلی از شاعران دیگر را نمی‌شناسند؛ به طوری که گاهی اوقات، شعر این شاعران را می‌شناسند و ابیاتی در ذهن آن هاست، ولی نمی‌دانند که ابیات مذکور برای کدام شاعر ایرانی است و حتی شاید ندانند که افرادی مثل قائم مقام فراهانی و... شاعر بوده اند.

کاظمی افزود: ما باید کم کاری در حوزه فرهنگ و ادبیات را جبران کرده و بدنبال آن، شاعران و اشعار خوبمان را به مردم جامعه خود معرفی کنیم. زیرا وقتی کالای فرهنگی خوب و ارزشمندی داشته باشیم حتماً خریدار خوب هم پیدا می‌کنیم و بدنبال آن، شعر فارسی گسترش پیدا می‌کند و دوباره بر صدر قرار می‌گیرد و مردم ما فرهنگ مدارتر می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: