May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت
کد خبر: ۳۸۶۵۷۸
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
بازیگران افزایشی نرخ دلار از یک سو در حال تکاپو برای شکست مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده اند و از سوی دیگر بازارساز با فشار عرضه مانع از عبور اسکناس آمریکلایی از مرز مذکور شده است.

آرامش در بازار دلار

بازار ارز امروز دوشنبه ۲ آبان ماه هم در تهران و. هم در بازار‌های همسایه شاهد آرامش قیمت دلار بود. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار امروز در تهران به قیمت ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ثابت بود.

بازیگران افزایشی نرخ دلار از یک سو در حال تکاپو برای شکست مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده اند و از سوی دیگر بازارساز با فشار عرضه مانع از عبور اسکناس آمریکلایی از مرز مذکور شده است.

نرخ دلار به نقطه اعتدال رسید؟

نوسان گیران ارزی برای افزایش دلار به بالای محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان جسارت زیادی از خود نشان نداده اند. آن‌ها نتوانسته اند به بازارساز فشار سنگینی در کانال ۳۳ هزار تومان وارد کنند و بار دیگر به قله تاریخی دلار صعود کنند.

به نظر می‌رسد هر دو طرف به صورت ۱۰۰ درصد موفق به شکست دیگری در بازار ارز تهران نشده اند. برخی از معامله گران مدعی بودند که قدرت افزایشی‌ها با بازارساز به یک نقطه اعتدال رسیده باشد.

البته امروز قیمت دلار در هرات هم رنج بود. نرخ دلار هرات امروز ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان بود. در سلیمانیه هم قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار سلیمانیه امروز ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود که در مقایسه با عصر یکشنبه ۵۰ تومان پایین‌تر بود.

کاهش قیمت اونس طلا

بازار جهانی طلا امروز شاهد ریزش قیمت اونس طلا بود. فلز گران بهای جهانی روز شنبه رشد قابل توجهی را ثبت کرد. هر اونس طلا روز شنبه در محدوده ۱۶۵۸ دلار به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز جمعه ۱۹ دلار رشد را نشان می‌دهد.

روز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود و در بازار امروز دوشنبه قیمت اونس طلا ۹ دلار افت کرد و در محدوده ۱۶۴۸ دلار معامله شد.

قیمت طلا در سرازیری

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز مانند روز گذشته در سرازیری قرار گرفت. فلز زرد امروز ۳ هزار و ۹۰۰ تومان افت کرد و تا محدوده ۱ میلیون ۳۴۲ هزارو ۵۰۰ تومان پایین آمد.

سکه بازان عقب نشینی کردند

قیمت سکه هم در زمان نوشتن این گزارش ۱۴ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان بود که نسبت به عصر دیروز ۱۰۲ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد، محدودیت‌های بازار ارز برای خرید موجب شده است که سکه با فشار تقاضا و افزایش حباب مواجه شود. با این حال، سکه دچار شوک قیمتی نشده است و بازارساز توانسته است که اجازه ندهد فلز گران بهای داخلی سقف قیمتی مهرماه ۹۹ یعنی محدوده ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: