April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۷۲۳
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید، در راستای استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی پروژه ساخت ۱۵۰ شناور خدماتی به آنان واگذار می‌شود.

«صمت» شناور ساز شد

سعید جعفری در بوشهر اظهار کرد: از این شمار شناور حدود ۱۱۰ فروند سهم وزارت نفت و مابقی آن نیز برای سازمان بنادر و دریا نوردی است که اکنون فرایند مقدماتی سفارش ساخت آن‌ها در حال انجام است.

وی بیان کرد: در مدل سفارش وزارت نفت تضمین خرید خدمات از شناور‌ها و در مدل سفارش سازمان بنادر و دریانوردی خرید و مالکیت این شناور‌ها در دستور کار قرار دارد.

جعفری ادامه داد: شناور‌های مدنظر سازمان بنادر و دریانودی خدماتی مناطق ساحلی و شناور‌های مدنظر وزارت نفت نیز خدماتی با رویکرد استفاده میدان‌های نفتی دریایی است.

وی اظهار کرد: واگذاری سفارش ساخت شناور‌های یاد شده به شرکت‌‎های داخلی گامی بزرگ و نویدبخش تحول و اشتغال آفرینی در حوزه صنایع دریایی است.

جعفری ادامه ادامه داد: یکی از کمک‌های مهم به صنایع دریایی ارائه تسهیلات بانکی مناسب به آن‌ها است که بانک‌ها مدتی است با عملکرد انقباضی تسهیلات مناسبی به آن‌ها نمی‌دهند.

وی افزود: با این حال در صورت پرداخت تسهیلات نیز با توجه به نرخ ۱۸ درصد مصوب بانک مرکزی این نرخ برای فعالان صنایع دریایی موثر نخواهد بود از این رو دریافت اعتبارات از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته تا بخشی از هزینه‎‌های صنایع دریایی به عنوان صنعتی راهبردی و اشتغال آفرین دنبال شود.

جعفری ادامه داد: در شرایط کنونی تولید آن هم در صنایع دریایی کاری جهادی است که بواسطه این کار جهادی و مقاومت در برابر برخی نارسایی‌‎ها قدردان تلاشگران این حوزه هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: