April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۲۲۰
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
0
یک فعال کارگری با بیان اینکه وام‌های بانکی نباید به اسم تولید دریافت و صرف خرید خانه و ویلا در خارج شود، گفت: ایجاد شغل در کشور نه تنها در معیشت یک خانواده اثر می‌گذارد، بلکه موجب گردش اقتصاد می‌شود.

وام‌های بانکی به اسم تولید، صرف خرید خانه در خارج

عبدالله مختاری اظهار کرد: در یک مقطعی واردات بی‌رویه به کشور باعث شد تا بازار‌های داخلی از جمله لوازم خانگی تخت عنوان یک برند تجاری قرار گیرد و بعد‌ها که واردات این محصولات در حمایت از تولید داخل قطع شد، به یکباره مورد سوء استفاده‌های داخل قرار گرفتیم، در حالی که باید در بازار تولید و اشتغال و عرضه و تقاضا تعادل برقرار کنیم.
وی مقابله با قاچاق کالا، رانت‌خواری و جریانات مافیایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید هر کالای بی‌کیفیت را وارد کشور کنیم، خصوصا کالا‌هایی که توان تولید مشابه آن در داخل وجود دارد در غیر این صورت تولیدکنندگان داخلی دچار مشکل و کارگران بیکار می‌شوند.

به اعتقاد این فعال کارگری، واردات بی‌رویه باعث ورشکستگی صنایع و کارخانه‌های کشور می‌شود و آن‌ها را از چرخه تولید و بهره وری خارج می‌کند، در حالی که ایجاد اشتغال علاوه بر معیشت یک خانواده بر چرخه اقتصاد هم تاثیر می‌گذارد.

مختاری با اشاره به پرداخت وام‌های بانکی افزود: متاسفانه بعضاً می‌شنویم که تسهیلات دریافتی به جای آنکه در مسیر تولید به کار گرفته شوند، صرف خرید ویلا و خانه در کشور‌های دیگر شده است در حالی که باید بر پرداخت وام‌ها نظارت کامل صورت گیرد تا به اسم تولید در بخش‌های دیگر استفاده نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: