April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۹۱۱
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد رئیس جمهوری می‌خواهیم که برای استقلال لبنان تلاش کند و طرح و برنامه‌ای برای نجات اقتصاد کشور داشته باشد.

شیخ نعیم قاسم:رئیس جمهوری می‌خواهیم که برای استقلال لبنان تلاش کند

شیخ نعیم قاسم گفت: ما در جنبش حزب الله رئیس جمهوری می‌خواهیم که برای دو کار اصلی تلاش کند در حوزه سیاسی برای استقلال لبنان، حفظ قدرت کشور، حمایت از اراضی و قلمرو آبی و ثروت هایش و در حوزه اقتصادی هم طرح و برنامه‌ای جامع برای نجات اقتصادی کشور داشته باشد و برای تصویب طرح خود در چارچوب قانون اساسی تلاش و با همه لبنانی‌ها در خصوص این طرح نجات و درمان اقتصادی همکاری کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «العهد»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اکثر نمایندگان کنونی پارلمان با ما در خصوص مختصات و ویژگی‌های فرد مد نظر برای ریاست جمهوری موافق هستند، اما اختلاف در انطباق این مشخصات برای برخی افراد است با وجود این، موضوع نیاز به گفتگو و رایزنی بیشتر دارد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم سیاستمداران در لبنان را تقسیم کنیم می‌توانیم بگوییم که دو رویکرد و جریان بزرگ و اصلی در لبنان وجود دارد نخست گروهی که خواستار لبنان مستقل و آزاد و قوی است که فرزندانش، آینده اش را بسازند و این گروه و حامیان این رویکرد به اصل سه گانه ارتش، مردم، مقاومت ایمان دارند. دوم رویکردی است که اعتقاد دارد تبعیت لبنان از دستورات آمریکا، بیروت را در کانون توجه بین المللی برای حل مشکلات و مسائلش قرار می‌دهد. اما مشکل این رویکرد این است که همراه با رویکرد صریح و علنی طرف آمریکایی مبنی بر حمایت از منافع و مصالح رژیم صهیونیستی به هر قیمت است خواه این هزینه، اشغالگری، شهرک سازی و یا به بازی گرفتن سیاست و اقتصاد لبنان باشد و زمانی که از حامیان این رویکرد سوال می‌شود چرا این موضع و سلطه آمریکایی‌ها را قبول می‌کنید پاسخ می‌دهند، چون آمریکایی‌ها نمی‌گذارند کاری بکنیم اگر با آن‌ها نباشیم یا آمریکایی‌ها به ما کمک می‌کنند زندگی مرفه و اقتصاد شکوفایی داشته باشیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد دخالت دائمی آمریکا در لبنان و ادامه محاصره لبنان از سوی آمریکایی‌ها، باعث این فروپاشی شده است که اکنون در مقابل چشم خود می‌بینیم و حل این مشکل مستلزم رئیس جمهوری شجاع و قاطع در تصمیمات و انتخاب هایش است که به آمریکا بگوید (دخالت) کافیست و به لبنانی‌ها بگوید بیایید دست در دست هم نهیم و به مشکل اصلی کشور که همان اقتصاد است اهمیت بدهیم و برای حل آن تلاش کنیم. ما در جنبش حزب الله لبنان هیچ فردی را به عنوان نامزدی که به او برای تصدی سمت ریاست جمهوری رای خواهیم داد، انتخاب نکرده ایم بدین خاطر که تمایل داریم زمان بیشتری برای گفتگو با گروه‌های سیاسی مختلف و فراکسیون‌های مختلف پارلمانی بدهیم. امید است که با همکاری و مشارکت همگان، رئیس جمهوری مناسب انتخاب شود.

پیشتر، شبکه المنار در خبر فوری گزارش داد نمایندگان پارلمان لبنان ششمین بار در انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور ناکام ماندند. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در این خصوص اعلام کرد بدون توافق سیاسی برون رفت از مشکل خلا ریاست جمهوری لبنان ممکن نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: