April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ملک نژاد از گرانی ها و تورم انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۹۱۱۶
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه کنترل قیمت‌ها از دست در رفته است گفت: باید هرچه سریعتر حقوق‌ها متناسب با توریم، افزایش یابد.

مردم نگران روز‌های بدتر و بحران اقتصادی شدیدتر

ناصر ملک نژاد در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از رشد بی رویه قیمت‌ها و ناتوانی دولت در کنترل بازار گفت: در این شرایط آشفته بازار که هر کس با هر قیمتی که دلش می‌خواهد، کالایش را می‌فروشند، مانده ایم که دولت چه کار می‌کند و مهمتر اینکه چه کاری می‌خواهد انجام دهد تا این وضعیت تورم که قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود را کنترل کند.


وی با ابراز تاسف از اینکه بازار در اختیار عده‌ای فرصت طلب قرار دارد گفت: وقتی با تولید کننده و فروشنده سخن می‌گوییم، می‌گویند همه چیز گران است، صرفه ندارد و گویا همه هم زیان می‌کنند، اما بازندگان اصلی این همه سومدیریت و نبود نظارت بر بازار، مردم به ویژه حقوق بگیران هستند.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از کم لطفی‌هایی که علیه حقوق بگیران صورت می‌گیرد گفت: دولت در کنترل قیمت‌ها ناتوان است و نقش اصلی را در گرانی‌ها دارد، اما حاضر نمی‌شود حقوق را متناسب با تورم بالا ببرد و انتظار دارد مردم تاوان ناکارآمدی‌های دولت را بپردازند.


وی دلیل این همه چالش برای مردم، بازنشستگان و نظام را بکار گیری افراد ناکارآمد و ناآگاه در دولت سیزدهم دانست و گفت: کسانی باید روی کار بایند که سواد آن کار را داشته باشند، وقتی فردی را به کار تخصصی منصوب می‌کنید که سواد آن کا ر را ندارد، چالش‌ها و بحرانی‌های بزرگی پیش می‌اید که دودش به چشم ملت و نظام می‌رود.
ملک نژاد با انتقاد از افزایش ۱۰ درصدی برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: وقتی شورای عالی کار با دقت شرایط اقتصادی را بررسی و بر اساس آن سبد هزینه خانوار را تعیین می‌کند که به تایید اعضای شورای عالی کار می‌رسد و در نهایت افزایش حقوقی را اعلام می‌کند که با سبد معیشت خانواده ۳ میلیون تومان فاصله دارد، باید دیگر تصمیم گیرندگان به این نظر تخصصی احترام بگذارند.


وی افزود: متاسفانه افرادی که سواد و تخصص لازم را ندارند، خودسرانه با چند نفر غیر متخصص و ناآگاه دیگر در هیات دولت تصمیمی غیر قانونی می‌گیرند که با این تصمیم، بازنشستگان را آزار دادند، روح و روان بازنشستگان را تخریب کردند و کانون‌های بازنشستگی نیز درگیر این تصمیم غلط شدند.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه کنترل قیمت‌ها از دست در رفته است گفت: از آنجا که در قانون تاکید شده حقوق‌ها باید متناسب با تورم افزایش یابد، اکنون تورم بسیار از حقوق‌ها جلو زده و باید هرچه سریعتر حقوق‌ها متناسب با توریم، افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: