April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۱۴۹
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
وزیر امور خارجه کوبا در اعتراض به مداخله گری آمریکا در امور داخلی کشورش، ریاکاری واشنگتن درباره حقوق بشر را محکوم کرد.

انتقاد کوبا از ریاکاری آمریکا در مسئله حقوق بشر

«برونو رودریگز» گفت: اگر دولت «جو بایدن» نگران رفاه کوبایی‌ها باشد، به تحریم اقتصادی و پیروی از سیاست فشار حداکثری سلف خود، «دونالد ترامپ» پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، وزیر امور خارجه کوبا در انتقاد از سیاست خصمانه آمریکا علیه این کشور گفت: این اقدامات باعث آسیب رساندن به مردم و نقض آشکار، گسترده و سیستماتیک حقوق بشر است.

«کارلوس فرناندز د کاسیو» معاون وزیر امور خارجه کوبا نیز افزود: ایالات متحده با سابقه تاسف‌بار نقض حقوق بشر علیه شهروندان خود و سایر کشورها، باید شرم داشته باشد و از متهم کردن دیگران خودداری کند.

اظهارات این دو دیپلمات کوبایی به دنبال پیام جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از مردم کوبا اعلام شد.
پیشتر وزیر خارجه کوبا تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا از سال ۱۹۶۲ میلادی تاکنون علیه کشورش را تروریسم دولتی توصیف و اعلام کرد در ۱۴ ماه نخست ریاست جمهوری «جو بایدن»، ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار خسارت به کوبا در نتیجه این تحریم‌ها وارد شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: