کد خبر: ۳۸۹۱۶۰
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
0
سال‌هاست که با شروع روز‌های سرد، تشدید آلودگی هوا در کلانشر‌ها و شهر‌های بزرگ بویژه تهران، اتفاق دور از انتظاری نیست و هر سال با کاهش دمای هوا، بروز پدیده وارونگی هوا و افزایش مصرف سوخت بخش‌های خانگی و صنعتی، شاهد کاهش کیفیت هوای تهران هستیم؛ آن هم در غیاب سیاستی موثر برای بهبود این وضعیت مرگبار.

تداوم آلودگی هوا در شهری که تمیزشدنی نیست

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، طی روز‌های گذشته، هوای تهران با آلودگی بیشتری همراه شده و میانگین شاخص کیفیت هوای تهران در ۱۲ ساعت گذشته منتهی به صبح امروز (۱۹ آذر) به حدود «۱۵۰» رسیده و در رده «ناسالم» قرار گرفته است.

این شاخص در روز گذشته (۱۸ آذر) روی عدد ۱۵۴ قرار داشت و تهران برای یازدهمین روز از ابتدای امسال، وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها را تجربه کرد.

در مجموع، از شنبه هفته گذشته وضعیت آلودگی هوای تهران چهار روز متوالی در شرایط قابل قبول قرار داشت و از روز چهارشنبه (۱۶ آذر) به مدت دو روز به وضعیت «ناسالم برای گروه حساس» سوق پیدا کرد و روز گذشته به وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها رسید.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تمام مقاطع تحصیلی (ابتدایی و متوسطه) استان‌های تهران و البرز به جز دماوند و فیروزکوه در روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر تعطیل هستند و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری خواهند بود.

با توجه به توصیه‌های این سامانه، هم‌اکنون افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: