April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون برنامه از سومدیریت‌ها انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۹۳۰۹
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از فرصت سوزی‌ها گفت: اگرچه ایران کشور فرصت‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود است، اما همواره از بی توجهی به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها رنج برده ایم.

جام جهانی قطر، فرصت از دست رفته

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه جام جهانی قطر فرصت بسیار خوبی برای رونق اقتصادی و فرهنگی بود گفت: در حالی تمامی کشور‌ها از فرصت جام جهانی قطر نهایت استفاده را بردند که برنامه‌ای برای بهره گیری از این ظرفیت نداشتیم و این فرصت نیز از دست رفت.


وی با تاکید بر اینیکه مدیریت کشور باید در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد گفت: هر کدام از برنامه‌ها جایگاه و ارزش خودش را دارد و نمی‌توان به واسطه داشتن یک برنامه، نسبت به دیگر برنامه‌ها بی تفاوت بود.


نماینده آباده با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید برای دوره چهارساله ریاست جمهوری برنامه داشته باشند گفت: متاسفانه برنامه ریزی گسترده وجود ندارد و دولت‌ها سعی می‌کنند فقط از همان دوره خودشان عبور کنند.


وی با انتقاد از نگاه مقطعی و نبود آینده نگری گفت: فرصت سوزی‌ها ناشی از نگاه‌های مقطعی است و همین امر باعث شده تا پس از پایان دوره ریاست جمهوری، کوهی از مشکلات دولت قبل برای دولت بعدی باقی بماند.


زارع با ابراز تاسف از اینکه نگاه جامعی به تمام ظرفیت‌های کشور وجود ندارد گفت: هر دولتی که راس کار می‌آید، نسبت به بخشی از ظرفیت‌ها حساسیت دارد و بخش‌های دیگر مغفول می‌ماند و همین امر باعث می‌شود از آن ظرفیت‌ها استفاده نشود.


وی با تاکید بر اهمیت گردشگری و درآمدزایی خالصی که دارد گفت: در کشورمان مناطق و مناظر دیدنی بسیاری به ویژه در خلیج فارس وجود دارد که تبلیغات لازم در مورد آن‌ها صورت نمی‌گیرد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از جزایر کیش و قشم به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری ایران یاد کرد و گفت: کیش و قشم می‌توانند جاذبه‌های خوبی داشته باشند که در صورت تبلیغات درست و اطلاع رسانی مناسب، باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.


وی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان فرصت از دست رفته برای اقتصاد کشورمان یاد کرد و گفت: از آنجا که این فرصت تکرار نمی‌شود، بهره گیری از بازی‌های جام جهانی قطر، می‌توانست به توسعه اقتصادی به ویژه در مناطق آزاد قشم و کیش منجر شود.


زارع با اشاره به اینکه در دوره یک ماهه بازی‌های جام جهانی، بسیاری از کشور‌ها از جمله امارات و کویت بهترین استفاده را بردند و گفت: از آنجا که قطر کشور کوچکی است و امکان ارایه خدمات به ورزشکاران و تماشاچیان در بازه زمانی کوتاه مدت را نداشت، می‌توانستیم با جذب گردشگران ورزشی، ظرفیت‌های دیگر استفاده کنند.


وی بحث‌ها و نشست‌های تخصصی بی تاثیر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بیش از کار اجرایی، بدنبال همایش و کار‌های نمایشی هستیم که در مورد استفاده از جام جهانی نیز همین طور بود و نتوانستیم از این نشست‌ها بهره ببریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: