April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۳۳۹
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از بازار لوازم خانگی در کشور قاچاق است و در بسیاری از بازارهای ته لنجی و مناطق آزاد کالای ناشناس قاچاق وجود دارد.

۳۵ درصد از بازار لوازم خانگی در کشور قاچاق است

عباس هاشمی گفت: در تولید لوازم خانگی بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل مواد اولیه روبرو هستند و در حال حاضر در قیمت مواد اولیه مزیتی وجود ندارد و در دریافت مواد اولیه و تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستیم.

به گفته دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی در حال حاضر ۳۵ درصد از بازار قاچاق است و این بازار به صورت اسمی با ممنوعیت مواجه است و عملا در بازار‌های ته لنجی، مناطق آزاد شاهد ورود کالا‌های ناشناس و شناس لوازم خانگی هستیم.

او می‌گوید: در صورتی که نظارت بر این بازار وجود داشت در حال حاضر باید به جای ۳۵ درصد ۴درصد از کالا‌های خارجی در بازار وجود داشت.  

 هاشمی گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران حدود ۸۵ درصد بازار را دارد و ۲۸۵ واحد صنعتی در آنجا مشغول هستند، اما هیچ کدام از تولید کنندگان دنیال آن نیستند برای طولانی مدت ممنوعیت واردات داشته باشیم و این سیاست ادامه دار باشد.  

او گفت: ما در حال حاضر عدم سیستماتیک به تولید و تجارت داریم و همین امر باعث شده که هزینه تولید کنندگان بسیار افزایش یاید.

هاشمی گفت: تحریم، کار را برای تولید کنندگان سخت‌تر کرده است بعد از ممنوعیت، محدودیت ایجاد می‌شود، اما باید از این فرصت تولیدکنندگان استفاده کرد و همزمان در قطعه سازی، محصول خود را ارتقا دهند و از سوی دیگر باید حمایت‌های منطقی تعرفه‌ای ایجاد شود.

او گفت: با ۱۴۰ میلیون تومان می‌شود یک سری جهزینه ایرانی اقتصادی که در آن اقلامی مانند یخچال فریزر، اجاق گاز و ماشین لباسشویی وجود داشته باشد تهیه کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: