April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت
کد خبر: ۳۹۰۰۰۴
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
0
امروز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ یوم الحساب دلار فرا رسید و صالح آبادی و سید احسان خاندوزی در مجلس حاضر شدند.

یوم الحساب دلار فرا رسید

در روزی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزبان علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی و سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد بودند تا درباره نوسانات ارزی کشور پاسخگو باشند؛ قیمت دلار به مسیر صعودی خود ادامه داد.

افزایش قیمت دلار در روز یوم الحساب!

گفته می‌شود امروز یکشنبه ۴ دی ماه قیمت دلار در تهران به سمت بالا جهش پیدا کرد. نرخ دلار روز شنبه وارد کانال جدید شد و از اولین مرز مقاومتی هم عبور کرد. فعالان بازار دیروز اعلام کردند در صورتی نرخ دلار در محدوده دیروز باقی بماند احتمال اینکه در مرحله بعدی به سمت نیمه کانال حرکت کند وجود خواهد داشت. امروز این اتفاق افتاد نرخ دلار امروز به نیمه کانال رسید.

امروز افزایش قیمت دلار در بازار ارز هرات هم قابل توجه بود. گفته می‌شود اسکناس آمریکایی امروز در هرات مانند روز گذشته کانال شکنی کرده است. سلیمانیه هم سرنوشتی مشابه هرات را تجربه می‌کند. نرخ حواله درهم امروز صعودی بود. شوک ارزی هرات و درهم به دلار تهران موجب شده سطح انتظارات برای اسکناس امریکایی بالا برود.

با این حال برخی از معامله گران می‌گفتند با توجه به صعود‌های پی درپی دلار در روز‌های اخیر احتمال عقبگرد نرخ دلار در روز‌های آینده وجود دارد

انتقادات تند تیز نمایندگان درباره دلار

نمایندگان امروز علاوه بر نقد‌های تند و تیز؛ نظرات خود را در مورد نرخ دلار بیان کردند.

اثر نرخ سود بانکی بر روی قیمت دلار از زبان صالح آبادی

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی امروز در صحن مجلس تاکید کرد: نرخ سود بانکی یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در بازار ارز است که در تمام کشور‌های دنیا به عنوان یک سیاست پولی برای مدیریت بازار ارز از آن استفاده می‌شود.

دیروز هیأت عامل بانک مرکزی نرخ سود گواهی سپرده بانکی را ۲۳ درصد تعیین کرد تا پیش زمینه‌ای برای افزایش نرخ سود بانکی باشد.

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد: «هیأت عامل بانک مرکزی در مصوبه امروز خود به بانک‌ها اجازه داد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نرخ ۲۳ درصد منتشر کنند. بخشنامه مربوط به این مصوبه و جزییات آن تا ساعتی دیگر به شبکه بانکی ابلاغ و در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی هم منتشر می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: