April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان شد
کد خبر: ۳۹۰۰۴۷
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
0
دیگنیتی پرستیژ که در اولین عرضه بورس کالا ۲ میلیارد تومان قیمت خورد و معاملات آن ابطال شده بود، امروز به قیمت تمام شده یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان فروش رفت.

خودروی جنجالی بورس کالا بالاخره کشف قیمت شد

دیگنیتی پرستیژ (نسخه ارتقا یافته دیگنیتی پرایم) که پیش از این وارد بازار نشده است، امروز در بورس کالا فروخته و کشف قیمت شد.

مجموعا ۵۰۶ دستگاه خودرو دیگنیتی پرستیژ در ۴ رنگ عرضه شد و خریداران آن را به قیمت متوسط یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان خریدند.

البته قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا پس از افزودن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، حدود ۳۴ میلیون تومان هزینه‌های جانبی و ۶ درصد هزینه خواب پول برای دو ماه، یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان می‌شود.

با توجه به آنکه این خودرو محصول جدید گروه بهمن است و هنوز در بازار عرضه نشده، عرضه امروز بورس کالا را می‌توان اولین کشف قیمت دیگنیتی دانست.

دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیاردی ماند؟

البته دیگنیتی پرستیژ ۲۳ آذر هم در بورس کالا عرضه شده بود و تا بیش از دو میلیارد تومان قیمت خورده بود که جنجال‌های بسیاری را برای این خودروی چینی به همراه داشت. در نهایت کمیته معاملات بورس کالا معاملات دیگنیتی پرستیژ را تایید نکرد. به نظر می‌رسید علت ابطال معاملات دیگنیتی پرستیژ کمتر بودن تعداد عرضه خودروساز از حداقل عرضه مجاز خودرو در بورس کالا بود. حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲ هزار دستگاه برای دو شرکت بزرگ خودروساز (ایران خودرو و سایپا) و برای سایر شرکت‌های خصوصی، از جمله گروه بهمن حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه است. اما خودروسازی بهمن در ۲۳ آذر تنها ۱۰۶ دیگنیتی پرستیژ عرضه کرده بود. تعداد عرضه‌های امروز، اما ۵۰۶ دستگاه بود که شرط حداقل عرضه را رعایت کرد.

در حالی که میانگین قیمت معاملات در ۲۳ آذر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود، امروز معاملات به طور متوسط به قیمت یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان انجام شد. هر چند این حاکی از آن است که قیمت‌ها نسبت به مرحله نخست عرضه ۱۲ درصد کاهش یافته‌اند، اما همچنان دیگنیتی پرستیژ با افزودن هزینه‌های جانبی، برای خریداران به طور متوسط یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان هزینه دارد.

آمار معاملات دیگنیتی پرستیژ به تفکیک

۱۲۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید (تریم مشکی) به قیمت پایه ۹۹۷ میلیون تومان عرضه شد که ۴۷۸ عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت ۶۹.۷ درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ سفید-مشکی با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان می‌شود.

۱۲۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید (تریم قرمز) به قیمت پایه ۹۹۷ میلیون تومان عرضه شد که ۳۵۷ عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت ۶۴.۷ درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ سفید-قرمز با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان می‌شود.

۱۲۷ دستگاه دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم مشکی) به قیمت پایه ۹۹۷ میلیون تومان عرضه شد که ۴۱۶ عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت ۷۱.۱ درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ مشکی-مشکی با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و ۹۶۹ میلیون تومان می‌شود.

۱۲۷ دستگاه دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم قرمز) به قیمت پایه ۹۹۷ میلیون تومان عرضه شد که ۳۹۶ عدد تقاضا داشت. این خودرو به طور میانگین یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان معامله شد که حاکی از رقابت ۶۷.۶ درصدی برای خرید این خودرو است. قیمت تمام شده دیگنیتی پرستیژ مشکی-قرمز با احتساب مالیات، هزینه خواب پول و سایر هزینه‌های جانبی برابر با یک میلیارد و ۹۲۹ میلیون تومان می‌شود.

شرایط خرید دیگنیتی پرستیژ از بورس کالا

فقط اشخاص حقیقی مجاز به ثبت سفارش هستند و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

اشخاصی که در عرضه‌های قبلی بورس کالا موفق به خرید خودرو شده‌اند، امکان ثبت سفارش ندارند.

هر کد ملی فقط مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و فقط برای یک دستگاه خودرو است.

حداقل سن خریدار باید ۱۸ سال تمام باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: