فیضل الله مرتضی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بندر امام-بزرگراه خلیج فارس، اظهار کرد: با توجه به گره ترافیکی این منطقه و ضرورت حذف نقطه حادثه خیز حدود ۲.۵ سال قبل عملیات اجرایی ساخت جاده اتصال بندر امام به بزرگراه خلیج فارس آغاز شد.
وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، اداره کل راه آهن و اداره کل راه و شهرسازی در اجرای این پروژه سهیم هستند.
وی توضیح داد: ۴۰ درصد بودجه این پروژه توسط راه آهن، ۳۰ درصد توسط اداره بندر و ۳۰ درصد نیز باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تامین میشد.
وی با بیان اینکه راه آهن و بندر سهم خود را پرداخت کردهاند، گفت: این در حالی است که راه و شهرسازی سهم خود را به بهانه کمبود اعتبارات پرداخت نمیکند. پیشرفت فیزیکی این پروژه به حدود ۹۰ درصد رسیده و تنها معطل راه و شهرسازی برای انجام عملیات روکش آسفالت و بهرهبرداری از آن هستیم.
مدیر پروژههای توسعهای بندر امام خمینی (ره) تاکید کرد: جاده مذکور با توجه به اینکه بندر امام را به بزرگراه خلیج فارس متصل میکند در کربدور شمال- جنوب کاملاً استراتژیک است، اما با وجود این اهمیت این پروژه به دلیل عدم پایبندی راه و شهرسازی به تعهدات، بلاانتفاع مانده است.