April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۱۲۷
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
0
مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی با انتقاد از عدم پایبندی راه و شهرسازی خوزستان به تعهدات در حلقه مفقوده محور بندر امام-بزرگراه خلیج فارس، گفت:راه و شهرسازی سهم ۳۰ درصدی خود را پرداخت نمی‌کند.

انتقاد مدیر بندری از راه و شهرسازی؛ پروژه استراتژیک بندر امام معطل مانده است

فیضل الله مرتضی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بندر امام-بزرگراه خلیج فارس، اظهار کرد: با توجه به گره ترافیکی این منطقه و ضرورت حذف نقطه حادثه خیز حدود ۲.۵ سال قبل عملیات اجرایی ساخت جاده اتصال بندر امام به بزرگراه خلیج فارس آغاز شد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، اداره کل راه آهن و اداره کل راه و شهرسازی در اجرای این پروژه سهیم هستند.

وی توضیح داد: ۴۰ درصد بودجه این پروژه توسط راه آهن، ۳۰ درصد توسط اداره بندر و ۳۰ درصد نیز باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه راه آهن و بندر سهم خود را پرداخت کرده‌اند، گفت: این در حالی است که راه و شهرسازی سهم خود را به بهانه کمبود اعتبارات پرداخت نمی‌کند. پیشرفت فیزیکی این پروژه به حدود ۹۰ درصد رسیده و تنها معطل راه و شهرسازی برای انجام عملیات روکش آسفالت و بهره‌برداری از آن هستیم.

مدیر پروژه‌های توسعه‌ای بندر امام خمینی (ره) تاکید کرد: جاده مذکور با توجه به اینکه بندر امام را به بزرگراه خلیج فارس متصل می‌کند در کربدور شمال- جنوب کاملاً استراتژیک است، اما با وجود این اهمیت این پروژه به دلیل عدم پایبندی راه و شهرسازی به تعهدات، بلاانتفاع مانده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: