April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون وزیر نفت از ساخت و راه اندازی پالایشگاه‌ در ونزوئلا خبرداد
کد خبر: ۳۹۰۲۹۵
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت با اشاره به قرارداد‌هایی که برای ساخت پالایشگاه دردیگر کشور‌ها پیگیری می‌شود گفت: اولین تجربه را در ونزوئلا داشتیم و برای صدور خدمات فنی مهندسی امیدوار شدیم.

صدور خدمات فنی مهندسی در دستور کار

وحیدرضا زیدی فرد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص ساخت پالایشگاه در خارج از کشور و تاثیرات آن بر صادرات نفت و بازگشت ارز به کشور گفت: ساخت پالایشگاه در خارج از کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل در این خصوص با جدیت در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت پالایشگاه در کشور‌های دیگر، کار را با ونزوئلا شروع کرده ایم گفت: البته قبل از آن با سوریه نیز مذاکراتی انجام دادیم.


معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت با اعلام اینکه به صورتی جدی و تاثیرگذار، کار اجرایی در ونزوئلا برای ساخت پالایشگاه را پیش بردیم گفت: مذاکرات جدی صورت گرفت و تیم‌هایی از متخصصان صنعت نفت به ونزوئلا اعزام شدند و کار را شروع کردند.


وی از استقبال کشور ونزوئلا برای استفاده از توان متخصصان صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: سالهاست کشور ونزوئلا با دشمنی‌های آمریکا رو به رو است و به همین دلیل با محدودیت‌ها و محرومیت‌های بسیاری رو به رو شده است.


زیدی فرد با اعلام اینکه بسیاری از پالایشگاه‌های کشور ونزوئلا در عمل به دلیل تحریم‌ها و چالش‌های سیاست خارجی، به صورت کامل متوقف شده بود گفت: آن تعداد از پالایشگاه‌های ونزوئلا که کار می‌کرد، با ظرفیت بسیار پایین کار میکردند و نمی‌توانستند پاسخگوی نیاز مردم ونزوئلا باشند.


وی از رفع مشکلات و رونق صنعت نفت ونزوئلا پس از ورود متخصصان صنعت نفت ایران به این کشور خبرداد و گفت: با تلاش متخصصان صنعت نفت ایران، پالایشگاه‌های ونزوئلا شروع به فعال سازی شد و عملکرد متخصصان ایرانی به اندازه‌ای تاثیرگذار بود که هم پالایشگاه‌های تعطیل فعال و هم ظرفیت آن‌ها بالا رفت.


معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت با اعلام اینکه با جدیت و تلاش توانستیم ایجاد پالایشگاه را در ونزوئلا استارت بزنیم گفت: ساخت پالایشگاه در ونزوئلا تجربه خیلی خوبی بود و به این امیدواری رسیدیم که توان ساخت و راه اندازی پالایشگاه در دیگر کشور‌ها را داریم.


وی حضور متخصصان صنعت نفت را تجربه خوبی برای صنعت نفت کشور دانست و گفت: این عملکرد به اندازه مثبت و تاثیرگذار بود که امیدواریم این تجربه را ادامه دهیم.


زیدی فرد ارزآوری و منافعی که از ساخت و تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا بدست آمده را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با این تجربه به صورت جدی در اندیشه صدور خدمات فنی مهندسی هستیم و امیدواریم شاهد اعزام متخصصان ایرانی به دیگر کشور‌ها باشیم، زیرا ارزآوری قابل توجهی برای کشور دارد.


وی با تاکید بر اینکه حضور در پالایشگاه‌های ونزوئلا باعث امیدواری می‌شود گفت: اکنون متخصصان ایرانی به این اطمینان رسیده اند که می‌توانند در دیگر کشور‌ها حضور موثر داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: