April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۵۲۳
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
0
با افزایش نرخ تورم در کانادا شکاف طبقاتی افزایش یافته و افراد غنی روز به روز ثروتمندتر می‌شوند.

گسترش شکاف طبقاتی در کانادا با افزایش تورم

براساس آمارهای منتشر شده متوسط حقوق برای ۱۰۰ کانادایی ثروتمند و مدیران اجرایی شامل رقم بی سابقه ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار می‌شود که ۲۴۳ برابر شهروندان و کارگران عادی کانادایی است. این رقم در سال ۲۰۱۸, ۲۲۷ برابر بود.

براساس گزارش گلوبال نیوز، در حقیقت، مرکز سیاست جایگزین کانادا اعلام کرد بسیاری از مدیران اجرایی در دوران شیوع همه گیری شاهد کاهش دستمزدهایشان بودند، اما این کاهش تنها شامل حقوق پایه آن‌ها می‌شد.
 
دیید مک دونالد، اقتصاد دان ارشد در مرکز سیاست کانادا در این خصوص گفت: تأثیرات ناشی از تورم کاملا متفاوت است. این تأثیر بر کارگران شامل کاهش قدرت خریدشان می‌شود. اما این موضوع در عین حال سبب افزایش سود شرکت‌ها و در نتیجه حقوق مدیرانشان می‌شود. تورم بر پرداخت حقوق مدیران اجرای شرکت‌ها تأثیر بسیار مثبتی دارد.
 
مرکز سیاست جایگزین کانادا یک سری راه حل‌ها را برای کاهش این شکاف از جمله وضع مالیات بر ثروت پیشنهاد کرده است که البته همه اقتصاددان‌ها با این موضوع موافق نیستند که موثر واقع خواهد شد.
 
شبکه حقوق اونتاریو رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و ۵۵۰ مدیر اجرایی در این استان از جمله ۴۱ نفری که نامشان در صدر فهرست ۱۰۰ نفره وجود دارد، را در این باره متقاعد کرده است تا حقوق مکفی برای کارکنانشان را تضمین کنند.

براساس گزارش گلوبال نیوز آمار دیگری که بسیار تکان دهنده است این است که ۵۳ درصد کانادایی‌ها نگرانند پول کافی برای تامین نیاز‌های غذایی خانواده هایشان نداشته باشند. این رقم در مقایسه با ماه اکتبر، نه درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: