April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحبخش بر انتقاد به عنوان نماینده بازنشستگان تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۱۲۱۰
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران تاکید کرد:فریاد مردم از "تورم بی پایان تا ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها" به آسمان بلند است.

فریاد از

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران نسبت به وضعیت گرانی و رشد افسار گسیخته قیمت‌ها هشدار داد و گفت: مردم دولت را در بروز این گرانی‌ها و تورم مقصر می‌دانند و بین ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها یا ایجاد گرانی عمدی برای رفع کسری بودجه دو دل هستند.

برزو روحبخش در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه امروزه گرانی به اندازه‌ای بالا رفته که از توان مردم خارج شده است گفت: اگر چه امروزه سخن از ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها به صورت جدی مطرح می‌شود، اما این یک بخش از نگرانی است و، چون تلاشی برای کنترل تورم و گرانی صورت نمی‌گیرد، این تفکر به صورت جدی‌تر مطرح است که دولت به صورت عمدی گرانی را ایجاد می‌کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دولتمردان برای کنترل قیمت‌ها اقدام موثری انجام نمی‌دهندگفت: گرانی و رشد بی‌رویه قیمت‌ها به ویژه در ماه ابتدایی سال به اندازه‌ای وحشتناک شد که افزایش حقوق‌ها را بی ثمر کرد و متاسفانه این روند ادامه دارد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه مدیریت قیمت‌ها بر اساس حقوق‌های ناچیز به یک حسابدار خبره نیاز دارد گفت: گرانی و تورم به اندازه‌ای رشد کرده که فقط یک حسابدار می‌تواند به نوعی حقوق‌ها را هزینه کند که بتوان زنده بود و از گرسنگی جان نباخت.

وی با هشدار نسبت به اینکه گرانی و تورم آنقدر غیر قابل تحمل شده که امکان مدیریت و برنامه ریزی در هزینه‌های زندگی را برای کارگران، بازنشستگان و حقوق بگیران به صفر رسانده است گفت: همه ساله یک بار حقوق افزایش می‌یابد که آن هم در ابتدای سال است، بنابر این انتظار داریم قیمت‌ها نیز فقط یک بار در ابتدای سال گران شود، اما در طول سال به دفعات مختلف قیمت کالا‌ها و خدمات افزایش می‌یابد.

روحبخش با تاکید بر اینکه دولت هیچ برنامه جدی برای کنترل قیمت‌ها ندارد گفت: همین بی ثباتی در بازار باعث میشود که یک کارگر یا بازنشسته نتواند حقوقی را که می‌گیرد، تا پایان ماه مدیریت کند.

وی با اعلام اینکه گرانی همچون دومینو شده گفت: وقتی قیمت یک کالا بالا می‌رود، قیت تمامی کالا‌ها را در بر می‌گیرد و از هر کس که دلیل این گرانی را سوال می‌کنیم، پاسخ می‌دهد که، چون قیمت‌ها بالا رفته من هم گران می‌فروشم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از نبود نظارت و مدیریت بشدت انتقاد کرد و گفت: کافیست قیمت یکی از کالا‌ها یا خدمات گران شود، تا بهانه‌ای برای دیگر تولیدکنندگان یا کسبه قرار گیرد تا بقیه نیز کالا‌ها و خدمات خود را گران کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت اعلام می‌کند تنها چند قلم کالا را گران کرده است گفت: متاسفانه شاهد گرانی تمامی کالا‌ها هستیم و گویا آقایان نمی‌دانند این چند قلم کالایی که دولت گران کرده، ماده اولیه بسیاری از کالا‌ها و غذاهاست.

روحبخش از افزایش سوال برانگیز قیمت مسکن بشدت انتقاد کرد و گفت: برای آنکه متهم به سیاه نمایی نشویم و ملموس صحبت کنیم، کافی است به اعداد و ارقامی توجه کنیم که از سوی دستگاه‌های مربوطه همچون مرکز آمار یا بانک مرکزی منتشر شده یا اخباری که در رسانه‌ها به صورت مستند منتشر شده را ملاک قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر به پایین هستند گفت: حداقل حقوق بازنشستگان حدود ۶ میلیون تومان است در حالی که امروزه با ۶ میلیون تومان که حقوق یک کارگر یا بازنشسته است، آلونک هم اجاره نمی‌دهند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه وقتی با حقوق کارگر یا بازنشسته حتی نمی‌توان خانه اجاره کرد، چگونه می‌توان انتظار داشت یک کارگر یا بازنشسته با این حقوق ناچیز خانه‌ای حتا در اندازه آلونک برای زندگی خانواده‌اش بخرد.

وی تهران را یکی از گرانترین شهر‌های کشور توصیف کرد و گفت: اینکه آقایان میگویند قیمت‌ها فقط در کلان شهر‌ها بالاست، حرفی بیهوده است، زیرا در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌ها نیز، قیمت همه چیز بسیار بالاست و گرانی در برخی شهر‌ها بالاتر از کلانشهرهاست.

روحبخش با اشاره به اینکه هرگاه از شرایط انتقاد می‌کنیم، ما را به سیاه‌نمایی متهم می‌کنند گفت: به عنوان نماینده بازنشستگان، همواره در کانون حضور داریم و پای درد دل بازنشستگان می‌نشینیم یا در جلسات ماهیانه با آن‌ها هم سخن می‌شویم، بنابر این وقتی از درد بازنشستگان خبر داریم، وظیفه داریم فریاد آن‌ها را به گوش مسوولان برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور فعال هستند گفت: اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی به عنوان نمایندگان بازنشستگان در هر شهر و استان باید در خصوص شرایط اظهار نظر کند تا مسئولان به هوش باشند و در صدد تغییر شرایط برآیند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده بازنشستگان، حق نداریم در خصوص شرایط بحرانی اقتصادی که کنترل آن از دست دولت خارج شده، سکوت کنیم گفت: آقایان به ما بگویند سکوت ما چقدر باید طول بکشد و چقدر زمان می‌برد تا دولت شرایط را کنترل کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بدانیم ظرف یکی دو ماه آینده گرانی‌ها برطرف میشود، قیمت‌ها به حالت گذشته برمیگردد و کارگر یا بازنشسته میتواند با حقوقی که دریافت می‌کند، حداقل‌های زندگی اش را تامین کند، سکوت می‌کنیم گفت: روند رو به رشد قیمت‌ها و ناتوانی دولت درکنترل قیمت‌ها نشان می‌دهد که اوضاع روز به روز خراب‌تر میشود و امیدی به آینده وجود ندارد.

روحبخش استناد به آمار و ارقام را شرط اظهار نظر‌های مسئولان دانست و گفت: ارقام بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ملاک خوبی برای روند بحران اقتصادی در کشور است. هنگامی که بانک مرکزی و مرکز آمار از تورم بالای ۴۰درصد خبر می‌دهند، باید بپذیریم که تورم واقعی بالای ۶۰ درصد است و باید هرچه سریعتر برای این بحران چاره اندیشی شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه گویا دولت بنای افزایش دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان را بر ۲۰ درصد گذاشته است گفت: وقتی تورم بالای ۴۰ درصد است، دولت حق ندارد کمتر از میزان تورم، حقوق و دستمزد را افزایش دهد، زیرا این تصمیم نهایت سومدیریت و اقدامی علیه یک زندگی حداقلی برای کارگران و بازنشستگان است.

خبرنگار:محمدمهدی مراد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: