کد خبر: ۳۹۲۳۲۵
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
0
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید و طوفانی شدن آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

وزش باد شدید و طوفانی شدن خلیج فارس و تنگه هرمز

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا روز شنبه هفته آینده شاهد وزش باد شدید شمال‌غربی و توفانی شدن دریا خواهد بود.

این سامانه در روز چهارشنبه موجب وزش باد حداکثر ۳۰ نات، افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۱/۵ متر و در فراساحل تا ۲/۵ متر در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز، روز پنج شنبه و جمعه موجب وزش باد حداکثر ۴۰ نات، افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۲/۵ متر و در فراساحل تا ۳/۵ متر در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و تنگه هرمز، در خلیج فارس و دریای عمان و روز شنبه موجب وزش باد حداکثر ۲۵ نات، افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۱/۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، در استان‌های بوشهر و هرمزگان و نواحی شرقی دریای عمان می‌شود.

آسیب به تور‌های صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و آسیب به شناور‌های سنگین از مخاطرات این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی در هشدار دریایی سطح نارنجی خود به جلوگیری از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری ازخسارت احتمالی به تاسیسات دریایی توصیه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: