April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۸۳۰
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
سنای آمریکا ضمن اذعان به قدرت پهپادی ایران از دولت بایدن خواست سامانه‌هایی برای مقابله با آن‌ها تولید کند.

سنای آمریکا: باید سامانه‌ای برای مقابله با پهپاد‌های ایران تولید کنیم

به گزارش الجزیره، سنای آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های خود علیه ایران در خصوص کمک پهپادی به روسیه، خواستار مقابله دولت بایدن با ایران شد.

بر اساس این گزارش، سنا از دولت بایدن خواسته هرچه سریع‌تر سامانه‌هایی را برای مقابله با پهپاد‌های ایران تولید کند.

دیروز نیز ژاکلین ون آوست، ژنرال ارشد آمریکایی ضمن اذعان به قدرت پهپادی ایران اعلام کرد واشنگتن، رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکا در خلیج فارس برای پیش بینی مبدا حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

واهمه نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی از قدرت پهپادی ایران تا به آنجاست که اخیرا ۶۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور خواستار مقابله با قدرت پهپادی ایران شده‌اند.

گفتنی است روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه در یکی از کشور‌های همسو با آمریکا مدعی شد تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند. با این وجود مسکو تاکید کرد این ادعا صحت ندارد و این روسیه است که بر روی قدرت پهپادی تمرکز کرده است.

آمریکا و غرب از توانایی ایران در حوزه پهپاد‌ها نگران بوده و ایران را به دلیل همکاری با روسیه در این حوزه مورد تحریم قرار دادند، اما ایران تاکید کرده است محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: