April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۲۸۶
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
0

تابلو فرمان آسانسور یک سیستم است که از بخش‌های مختلفی همچون قسمت کنترل برای حفاظت از مدار قدرت، میکروپروسسور و مدار برق تشکیل شده است. این سیستم به عنوان مغز اصلی بالابر به‌خوبی می‌تواند عملیات نظارت را انجام دهد. مرکز پردازش سیستم آسانسور، حرکت اتاق بالابر را به‌خوبی مدیریت و وضعیت آن را در هر زمان اعلام می‌کند. در واقع می‌توان گفت این بخش از آسانسور مانند cpu در رایانه عمل می‌کند.

در این مطلب قرار است به انواع تابلو فرمان باکیفیت و ویژگی‌های آن‌ها اشاره کنیم تا بتوانید با خصوصیات یک محصول ایده‌آل آشنا شوید.

وظایف تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان، مغز متفکر آسانسور است که وظیفه پردازش دستورات را بر عهده دارد.

این بخش از آسانسور دارای وظایف زیر است:

  • مدیریت حرکت بی‌خطر اتاق یا کابین آسانسور و صادرکردن فرمان مناسب

  • شناسایی لحظه‌به‌لحظه وضعیت کابین

  • نظارت بر قسمت‌های مختلف بالابر مانند درب، سیستم توقف و مگنت

  • پردازش درخواست الکتریکی قسمت‌های مختلف دستگاه

  • مدیریت سازوکارهای مختلف دررابطه‌ با ایمنی سرنشینان و سرویس‌کار

  • پاسخگویی منظم به‌تمامی درخواست‌ها و کنترل جهت حرکت آسانسور

  • نظارت بر حرکت و سرعت موتور آسانسور

  • پذیرفتن و پاسخگویی به درخواست‌های ارسالی از طریق شاسی

  • محافظت کردن از قطعات الکتریکی بالابر

موارد بالا وظایف اصلی مرکز پردازش سیستم آسانسور هستند؛ اما این سیستم وظایف فرعی دیگری هم بر عهده دارد. وظایفی همچون مدیریت زمان باز و بسته‌شدن درب، نمایش خطا، نظارت بر روشنایی، مدیریت مگنت‌های سیستم توقف و ... را بر عهده دارد.

تابلو فرمان آسانسور

ویژگی‌های یک تابلو فرمان مناسب

بهترین تابلو باید توسط طراح حرفه‌ای پکیج‌های آسانسور تولید شود. تابلو فرمان‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. دراین‌بین برخی عملکرد بهتری دارند. یک تابلو مناسب باید دارای تکنولوژی مناسب، طول عمر بالا و قیمت مناسب باشد. علاوه بر این باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا به‌راحتی نصب شود.

انتخاب بهترین تابلو فرمان آسانسور

در ادامه موضوعاتی را بیان می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین تابلو فرمان را انتخاب کنید.

یک تابلو مناسب باید از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره برده باشد. متأسفانه بسیاری از برندهای موجود در بازار و به‌خصوص محصولات ایرانی هزینه و وقت زیادی برای تحقیق و توسعه دراین‌رابطه انجام نمی‌دهند. همواره محصولی مناسب انتخاب است که دارای تمامی استانداردهای جهانی باشد.

برخی از تابلوهای تولید شده دارای سختی نصب هستند. این موضوع می‌تواند سرویس‌کار را به دردسر بیندازد؛ زیرا در این تابلوها معمولاً دسترسی به منو تنظیم سیستم راحت نیست. یک تابلو کنترل مناسب باید به‌راحتی نصب و بخش‌های تنظیمی آن قابلیت دسترسی راحتی داشته باشند.

بهترین تابلو فرمان آسانسور

تولیدکنندگان این محصولات اگر از قطعات اولیه اصیل استفاده کنند عمر سیستم را افزایش داده‌اند. معمولاً در این سیستم برد و قطعات الکترونیکی دچار عیب می‌شوند؛ به همین دلیل باید از تولیدکنندگان معروف این محصول را خریداری کرد تا دستگاه معیوب نشود.

قیمت تابلو فرمان آسانسور باید متناسب با قطعات اولیه باشد. این محصولات در مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند که هرکدام از آن‌ها کیفیت متفاوت و در نتیجه قیمت‌های متغیری دارند. این موضوع باعث شده است تا تمامی مشتریان راضی باشند و بر‌اساس بودجه‌ای که در اختیار دارند خریدهای خود را انجام دهند.

مناسب‌ترین تابلو فرمان توسط شرکتی عرضه می‌شود که برای محصول خود ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش در نظر گرفته باشد. این موضوع باعث می‌شود تا هر زمانی سیستم دچار ایراد شد، کارشناسان شرکت سریعاً برای رفع نقص اقدام نمایند.

انواع تابلو فرمان در سایت اولیفت

انواع مختلفی از تابلو فرمان ها در بازار وجود دارند. دراین‌بین تابلوهای آرکل و اولیفت دارای کیفیت و امکانات ویژه ­ای هستند؛ بنابراین بسیاری از مشتریان، این محصولات را برگزیده‌اند. شما می‌توانید انواع مختلف آن‌ها را از سایت اولیفت خریداری نمایید؛ زیرا این مجموعه اقدام به واردات تابلو های آرکل و تولید تابلو فرمان اولیفت می کند.

تابلو آرکل

آرکل یک برند ترکیه‌ای است که اقدام به تولید مدل‌های مختلف تابلو کرده است که دارای ویژگی‌های مختلفی هستند.

تابلو فرمان گیربکس آرکل

این تابلو فرمان ها برای آسانسور با موتورهای گیربکسی مناسب است. تابلو فرمان گیربکس آرکل دارای حرکت عالی و تنظیمات آسان است. سیستم کنترل محصول به‌صورت CLOSED-LOOP است و می‌توان آن را سفارشی سازی کرد تا بتواند از تعداد زیادی طبقه پشتیبانی به عمل آورد. تابلو گیربکس آرکل از انواع درب‌ها با کلاس‌های مختلف پشتیبانی به عمل می‌آورد و مانند سری گیرلس باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

در صورت نیاز می‌توانید تا 8 دستگاه را به‌صورت گروهی به آن وصل کنید. راه‌اندازی ساده، کنترل‌پذیری مناسب، تست مطمئن و ... از ویژگی‌های این مدل است.

تابلو فرمان گیرلس آرکل

این مدل به‌صورت گیرلس کنترل سیستم را انجام می‌دهد. از مزایای آن می‌توان به حرکت عالی و قابلیت تنظیم راحت اشاره کرد. آسانسوری که دارای موتور گیرلسی است می‌تواند از این تابلو فرمان بهره ببرد. این محصول قابلیت پشتیبانی از طبقه‌های زیادی دارد. اگر شما قصد استفاده از آن را در ساختمان‌هایی دارید که تعداد زیادی طبقه دارند می‌توانید محصول را به‌صورت سفارشی دریافت کنید تا این قابلیت به آن افزوده شود.

اگر بالابر شما دارای درب‌های باکلاس AC و DC باشد می‌توانید از این محصول استفاده کنید. در صورت داشتن آسانسور با دو یا سه درب هم می توانید از آن بهره ببرید. در صورت نیاز می‌توانید از آن به‌صورت گروهی و دوبلکسی هم استفاده کنید.

تابلو گیرلس آرکل با داشتن یک پنل بسیار قوی به شما این امکان را می‌دهد که در هر جای آسانسور بتوانید تنظیمات را انجام دهید. تکنولوژی درایو VVVF به‌کاررفته در این محصول باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. این محصول دارای امکانات بسیار بیشتری است. به‌طور‌کلی تابلو درایو‌دار جزء بهترین محصولات موجود در بازار هستند.

تابلوفرمان های اولیفت

تابلوفرمان های اولیفت

اولیفت نیز یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده تابلو فرمان است. محصولات این شرکت در دو نوع گیربکس و گیرلس به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات از لحاظ سیستم‌های شناسایی، پشتیبانی از زبان‌های بین‌المللی، مانیتورینگ، حرکت، طراحی، پشتیبانی، صرفه‌جویی و دیگر امکانات فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. علاوه بر این برند اولیفت با توجه به بودجه مشتریان پیشنهادهای متفاوتی ارائه میدهد و تابلو فرمان اکونومی QMA یکی از محصولات اقتصادی این مجموعه به شمار می آید.

از دیگر ویژگی‌های این برند که باعث شده است در صنعت آسانسور محبوبیت زیادی به دست بیاورند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت کنترل‌پذیری بسیار بالایی دارند.

  • نسبت به متریال و عملکردی که دارند دارای قیمت‌های منصفانه‌ای هستند.

  • در تولید این تابلوها از استانداردهای روز دنیا استفاده شده است.

  • خطای کم در حین توقف در طبقات مختلف ساختمان

  • و ... .

جمع‌بندی

همان گونه که مشاهده کردید انواع مختلفی از تابلو فرمان در بازار وجود دارند. شما باید از فروشندگان معتبر خریدهای خود را انجام دهید تا محصولی باکیفیت دریافت کنید. اولیفت یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات آسانسور در کشور است که در شهرهای مختلف نمایندگی فعال دارد. این مجموعه معتبر ارائه‌دهنده پکیج آسانسور با رویکرد بهره‌وری بالا از کمترین فضا است. با استفاده از این پکیج‌ها حذف کامل فضای بالای سر موتور در آسانسورهای MRL با فضای موردنیاز اورهد استاندارد 3.80 متر انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: