April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۲۹۲
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۸
0
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بدانند از طریق کمک به نهاد خیریه بخشی از وظیفه پرداخت مالیات خود را ادا کردند.

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان از مجموع درآمدی مالیات به انجمن‌های خیریه

احسان خاندوزی در نشست هم اندیشی نقش مالیات در مسئولیت‌های اجتماعی گفت: دولت برای اهداف عام المنفعه دو ابزار در اختیار دارد.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، یک ابزار حمایتی مانند یارانه، وجوه بلاعوض، بودجه در اختیار نهاد‌های حمایتی و پوشش فقرا و بیماران و… و ابزار دوم شیوه حمایت غیرمستقیم دولت یعنی است به جای عاملیت دولت بازیگرانی که خود عامل هستند از سوی دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او می‌گوید: ماده ۱۷۲ از جنس دوم است. از سال ۱۳۶۶ که قانون مالیات بعد از انقلاب تغییر کرد تا امروز مسیر حمایت از این ماده گشاده‌تر شده است. در ابتدا دامنه شمول محدودتری داشت، اما به مرور گسترده ترشد. در هشت سال قبل از سال ۱۴۰۰، ۲۵ نهاد از حمایت‌ها استفاده میکردند و در دولت جدید ۲۵ نهاد خیریه به فهرست مشوق‌های مالیاتی اضافه شدند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بدانند از طریق کمک به نهاد خیریه بخشی از وظیفه پرداخت مالیات خود را ادا کردند. در سال قبل بیش از ۶۰۰۰ شرکت در اقتصاد ایران و ۱۰۰۰ شخص حقیقی به جای پرداخت مالیات از انجمن‌های خیریه استفاده کردند.

او می‌گوید: همچنین در سال قبل حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان از مجموع درآمدی که سازمان می‌توانست شناسایی و ۱۲۰۰ میلیارد مالیاتی که میتوانست وصول کند از طریق انجمن‌های خیریه به جامعه تزریق شده است.

خاندوزی افزود: همانطور که دولت نگران کاهش مالیات واحد‌های تولیدی نبود از حمایت از حوزه خیرین نیز نگران نیست.

او می‌گوید: از وقتی مصوبه مولد سازی تصویب شد وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد زمانی که ملکی مازاد در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد الزامی نیست که طرف پیمانکاران دولتی باشد بلکه می‌شود توسط خیرین تکمیل توسعه داد و این اقدام از طریق مولد سازی امکان پذیر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: