May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۳۸۲
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
0

در تاریخ 21 فوریه، یک محقق استخراج بیت کوین گزارشی از وضعیت استخراج آن در کشور ایسلند ارائه کرد و خاطرنشان کرد این کشور بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ نرخ هش سرانه در سطح جهانی است. او گفت کشور ایسلند اصلاً در استخراج BTC مبتدی نیست. گفته می‌شود که براساس شاخص هش ریت، ایسلند تبدیل به آخرین پناهگاه اروپا برای استخراج BTC شده‌است، زیرا این جزیره دارای مقادیر فراوانی از انرژی زمین‌گرمایی و آبی است و پتانسیل خوبی برای استخراج دارد. پس‌ از این‌که میانگین متحرک هفت‌روزهٔ شبکهٔ BTC به عددی اعجاب‌آور رسید، بالاترین هش ریت توسط ایسلند زده شد.

کشور ایسلند و قابلیت‌های آن

کشور ایسلند با داشتن منابعی عظیم از انرژی آبی و زمین‌گرمایی، توانسته است 120 مگاوات برق را برای استخراج بیت کویت اختصاص دهد. این مقدار تنها 1.3% از نرخ جهانی که برای هش وجود دارد را تشکیل می‌دهد، اما با جمعیتی 370هزارنفره، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ نرخ هش سرانه جهان است. ایسلند کشوری است که با دارا بودن منابع غنی تجدیدپذیر خود، به قطب برجسته‌ای برای استخراج BTC تبدیل شده‌است.

انرژی مورداستفادهٔ کشور ایسلند از طریق آتش‌فشان‌ها و آبشارها تأمین می‌شود و به همین دلیل تجدیدپذیر و جزو غنی‌ترین کشورهای جهان ازلحاظ منابع برقی است. کشور نروژ نیز دارای نیروگاهی برای استخراج بیت کوین است که بزرگ‌ترین مرکز برای استخراج در اروپا به‌حساب می‌آید. ایسلند و نروژ دو کشوری در دنیا هستند که کاملاً از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج استفاده می‌کنند.

در گزارش‌ها گفته ‌شدهاست قیمت برق در ایسلند جزو ارزان‌ترین قیمت‌ها در سطح جهان است که علت آن همان انرژی زمین‌گرمایی آبی است. باوجوداین براساس گزارش‌های اخیر از ماینرها، اختصاص دادن انرژی به مراکز جدید داده رفته‌رفته سخت‌تر خواهد شد. این بدین معناست که روند رشدی آینده نزدیک در همین سطح فعلی باقی می‌ماند. کشور ایسلند یکی از کشورهای باثبات ازلحاظ سیاسی است که در سطح جهان به این ثبات معروف است و کاملاً برعکس کشورهایی مانند چین و آمریکاست.

استخراج بیت کوین به کدام سمت‌وسو خواهد رفت؟

براساس گزارش‌هایی از تحلیل بیت کوین به‌دست‌آمده، نرخ هش شبکه، شاهد رشدی 25درصدی از شروع سال 2023 بوده‌است. در حال حاضر مقدار آن از رکورد 318 اگزاهش کمتر است اما به‌هرحال رشدی را شاهد بوده‌است. در حال حاضر سختی شبکه در اوج خود یعنی 39T قرار دارد و رقابت افزایشی بین ماینرها را شاهد است. سودی که از استخراج BTC از اول سال 2023 محاسبه‌ شده، با افزایش قیمت بیت کوین، حدود 35% افزایش پیدا کرده‌است.

  • آیندهٔ قیمت بیت کوین

همان طور که والکس نیز درج کرده است، کارشناسان متفاوتی هستند که نظرهای خود را درمورد تصمیم‌گیری برای آینده و خرید این کوین ارائه می‌دهند. برخی از این نظرها کارشناسانه نیست و کاملاً براساس نظرهای شخصی و دیدگاه فردی افراد اعلام می‌شوند. این نظرها غیرقابل‌باور و دور از تصور است و طبق آمارها و بررسی‌های لازم نیستند.

قبل از این‌که هر اظهارنظری را قبول کنید، ابتدا وضعیت فعلی خرید BTC و قیمت BTC را بررسی کنید و سپس سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید. این ارز دیجیتال محبوب از سال 2009 به‌وجود آمد و در تمام سال‌های پیش‌ِروی خود، چالش‌ها و فرازوفرودهای زیادی را تجربه کرد. افراد زیادی وجود داشتند که در ابتدای به‌وجود آمدن آن هیچ نظری در خصوص پیش‌ِرو بودن این کوین در بین دیگر ارزهای دیجیتال نداشتند.

همان‌طور که می‌دانید، تعداد واحدهای بیت کوین چیزی در حدود 21 میلیون و ثابت است، این یعنی عرضهٔ آن ثابت است. قیمت بیت کوین معمولاً به‌واسطهٔ افزایش تقاضا از سمت کاربران بالا می‌رود و قیمت بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال پیدا می‌کند.

طی این سال‌ها اتفاق‌های جالبی افتاد که هرکسی تصور آن را نمی‌کرد و توجهٔ کاربران را به‌سمت بیک کوین جلب کرد. تا سال 2017، رشد قیمت BTC صعودی بود و خرید BTC خیلی از مردم را ثروتمند کرد. به‌طوری‌که قیمت بیت کوین در طول 2 سال رشدی عجیب داشت. این اتفاقات و شایعات نیز می‌توانند روی آیندهٔ ارز دیجیتال BTC محبوب تأثیر بگذارند، اما باید کاملاً واقع‌بینانه به آن نگاه کرد.

چرا ممکن است خرید بیت کوین به‌صرفه باشد؟

در همهٔ اخبار و شبکه‌های مجازی، درمورد رشد صعودی بیت کوین صحبت شده‌است و آیندهٔ آن بارهاوبارها موردبررسی قرار گرفته‌است. چیزی که اهمیت دارد این است که در حال حاضر خرید بیت کوین مفید است، زیرا به‌عنوان یک ارز موردقبول در سطح بین‌المللی کاربرد دارد. این کاربردها شامل:

  • خرید از فروشگاه‌های معتبری که BTC را به‌عنوان یک ارز رایج قبول دارند مانند فروشگاه Overstock که در آن خرید توسط BTC به‌راحتی امکان‌پذیر است.

  • استفادهٔ کشورهای تحت تحریم از این ارز برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی، زیرا این کشورها از داشتن حساب‌های ارزی بین‌المللی محروم‌اند.

  • بسیاری از اعمال برای مسافرت مانند خرید بلیط، رزرو هتل و غیره توسط این ارز دیجیتال محبوب امکان‌پذیر است.

  • استفاده از سرویس‌های تجاری و خدمات کاری در سطح بین‌المللی نیز یکی دیگر امکانات استفاده از آن است.

  • خرید کارت‌های هدیه که از طرف شرکت‌های بزرگی مانند آمازون و غیره ارائه می‌شوند.

این ارز بسیار محبوب به‌تدریج در جوامع جا افتاد و به‌عنوان واسطه‌ای مناسب برای تبادل استفاده شد که روی قیمت و خرید بیت کوین اثر گذاشت، بنابراین آیندهٔ خوب برای این ارز و قیمت آن پیش‌بینی می‌شود که روی خرید BTC تأثیرگذار است. به‌تدریج این ارز تبدیل به یک دارایی ارزشمند می‌شوند که افراد ممکن است آن را با قیمت‌های بالاتری بخرند.

کلام پایانی

در این مقاله در خصوص ثبت رکورد بالاترین هش ریت در ایسلند صحبت کردیم و کمی نیز دربارهٔ آیندهٔ این ارز دیجیتال محبوب صحبت کردیم. با توجه به داستان‌های عجیبی که برای این ارز اتفاق افتاد، شاهد بالا و پایین رفتن‌های زیادی در قیمت BTC بودیم، اما طبق بررسی‌های جهانی و جاافتادن این ارز در سطح بین‌المللی، آیندهٔ خوبی در انتظار این ارز دیجیتال است.

امروزه کشورهای زیادی این کوین را به رسمیت می‌شناسند و افراد برای اقدامات پرداختی خود می‌توانند از آن استفاده کنند. برای خرید بیت کوین یا بررسی قیمت آن، می‌توانید سری به والکس بزنید. در این سایت می‌توانید قیمت BTC را با دیگر ارزها مقایسه کرده و به‌راحتی و بدون واسطه، اقدام به خرید BTC کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: