May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۴۶۷
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
نشست خبری مشترک محمد اسلامی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد.

نشست خبری رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی

محمد اسلامی در آغاز نشست خبری تاکید کرد: «دیدار اخیر گروسی که از عصر روز جمعه غازشده بیانگر روابط حرفه‌ای بین ایران و آژانس است. مهم است که رفت و آمد‌ها اعتماد آفرین باشد و بتوانیم با اعتماد و پرهیز از نفوذ عواملی که نیت‌شان برهم زدن روابط است، این روابط را پایدار کنیم. آژانس همواره روابط خود را با ایران در چهارچوب روابط پادمانی و اطمینان بخش نگه دارد».

اسلامی در خصوص مطالب مطرح شده درباره غنی‌سازی در ایران، گفت: «در گزارش آقای گروسی غنی سازی ۸۴ درصدی اعلام نشده است و این ابهام قابل تعمیق نیست و حل شده است». وی در ادامه تاکید کرد: «مد نظر ما این است که انچه که در چهارچوب پادمان است را اجرایی کنیم و اجازه ندهیم تا عوامل بیرونی این مسائل را زیر سوال ببریم».

رافائل گروسی هم در ابتدای نشست خبری بیان کرد: «باعث افتخار است که به تهران آمده‌ام. در این دیدار مهم همانطور که معاون رییس جمهور گفتند برای پیشبرد کار‌ها حاضر شدیم. نشست دیشب با نخبگان، بسیار برای من پربار بود». وی در ادامه تاکید کرد: «دو مساله مهم وجود دارد. اول اینکه توقعات واقعا بالا هست و حضور اینهمه خبرنگار گویای اهمیت مساله است و این علاقه مندی در سطح جهان هم معلوم است. همچنین مسئله‌ای هست که باید در خصوص آن‌ها شفاف‌سازی کنیم و باید تضمین‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران داده شود».

گروسی در ادامه خاطرنشان کرد که سازمان انرژی اتمی از جو مذاکرات و همکاری‌ها رضایت دارد. وی در ادامه این را هم گفت که همکارانش در حال گفتگو برای حل و فصل مسائل هستند. گروسی گفت: «از میزان رضایت، آخر روز می‌توانم صحبت کنم. اما جو موجود رضایت بخش و توام با همکاری است».

مدیر کل آژانس انرژی اتمی درباره درز اطلاعات، مدعی شد که نسبت به مسئله رضایت ندارد، اما در عین حال هم نمی‌تواند همه اعضاء را کنترل کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: