May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۵۸۰
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
0

در دنیای امروز ارزش پول هر کشوری دائماً دچار نوساناتی می‌شود که عامل اصلی آن‌ها تغییرات در سیاست‌های مالی کشورهاست. افراد زیادی وجود دارند که برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی خود، ارزهای ملی کشورهای دیگر را انتخاب می‌کنند و هنگام نوسانات از آن‌ها سود کسب می‌کنند. افرادی هم وجود دارند که برای حواله‌های بین‌المللی، نیاز به ارزهای ملی کشورهای دیگر مانند دلار دارند.

از زمانی که ارزهای دیجیتال معرفی شدند و بازار کریپتو کارنسی گسترده‌تر و پیشرفته شد، خیلی از افراد برای کسب سود و ارائه حواله‌های بین‌المللی روی به این سمت آوردند، اما خیلی از افراد نیز دچار چالشی برای انتخاب بین دلار و تتر شدند.

ارز دیجیتال تتر چیست و چه ماهیتی دارد؟

سال 2014 برای جبران شکاف بین بازار کریپتوکارنسی و ارزهای فیات، ارز دیجیتالی تتر توسط Tether Limited انتشار پیدا کرد. ارز دیجیتال tether برای اولین بار به کاربران امکان دسترسی به دلار آمریکا را از اساس بلاکچین داد و این یک تحول عظیم بود. این ارز یک کوین استیبل یا ثابت است یعنی دارای پشتوانه و ارزشی ثابت است. به ازای هر یک ارز Tether که در بازار کریپتو موجود است، 1 دلار آمریکا درون صندوق‌های ذخیره‌ای نگه‌داری می‌شود و همین پشتوانهٔ قوی Tether است.

این ارز ویژگی نوسانات ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین و اتریوم را ندارد. قیمت تتر معمولاً دچار این نوسانات نخواهد شد. همچنین این رمز ارز می‌تواند بدون هیچ‌گونه مجوز، به هر فردی انتقال یابد. این یعنی ارز Tether می‌تواند به آدرس هر فردی در هرکجای دنیا با سرعت بسیار بالا و هزینه‌ای کم انتقال یابد.

انتقال راحت و پرسرعت به هرکجای دنیا در مقایسه با دلار مزیتی بزرگ برای این ارز است که افراد را هنگام انتقال حواله‌های بین‌المللی به‌سمت خود می‌کشاند.

هنگامی‌که این ارز دیجیتال انتشار یافت، تعداد زیادی معامله‌های ارز دیجیتالی در صرافی‌ها درج و دسته‌بندی شد و زمینه‌ای برای رشد آن شد. هم‌اکنون تعدادی بیش از 68 میلیارد توکن برای این ارز دیجیتال در بلاکچین هایی مانند اتریوم، بیت‌کوین، الگورند، ترون و ایاس در حال گردش است.

می‌توان گفت USDT یکی از پرطرفدارترین جفت‌های معاملاتی در بازار کریپتو است و می‌توان از آن برای مبادله یا خرید رمز ارزهای دیگر در صرافی‌ها استفاده کرد. امروزه از ارز دیجیتالی Tether به‌عنوان دلار دیجیتالی نیز نام ‌برده می‌شود که امکان انجام تراکنش‌ها را به‌صورت سریع و ارزان به افراد می‌دهد. همچنین سبب می‌شود از پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز توسط کاربران سود خوبی کسب شود. این ارز یک امکان فوق‌العاده به بازرگانان داده است تا بتوانند بدون پرداخت مالیات به گسترش کسب‌وکار خود بپردازند. این افراد می‌توانند به‌دوراز ریسک‌های مالی در بازارها، انتقال مالی خود را بدون دردسر انجام دهند. افرادی نیز وجود دارند که می‌خواهند دارایی خود را از دیگران پنهان کنند، بنابراین می‌توانند از ماهیت غیرمتمرکز این ارز دیجیتال استفاده کرده و خرید تتر را جایگزین دیگر دارایی‌ها کنند.

چرا تتر برای حواله‌های بین‌المللی ترجیح داده می‌شود؟

درحالی‌که خیلی از افراد به ارزهای دیجیتالی علاقه ندارند، اما امروزه خیلی از انتقال‌های حواله‌های بین‌المللی توسط خرید Tether انجام می‌شود. اگر بخواهید به ‌حسابی در کشوری دیگر مبلغ پولی را انتقال دهید، باید آن را از طریق سیستم سنتی انجام داده و چند روزی نیز درگیر باشید. این در صورتی است که انتقال USDT تنها در چند ثانیه انجام‌ شده و هیچ چالشی برای شما ایجاد نخواهد کرد. با توجه به این نکته، خرید usdt و انتقال آن به‌جای دلار ارجحیت دارد و در این مقایسه برگ برنده با usdt است.

نکته حائز اهمیت دیگری نیز این وسط وجود دارد و آن هم تحریم‌های بین‌المللی کشور ایران است که محدودیت‌های بسیاری برای افراد ایجاد کرده است. به دلیل وجود این تحریم‌ها افراد ایرانی امکان دسترسی به ‌حساب‌های بین‌المللی را ندارند و برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی با ارزهایی مانند دلار دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. خرید usdt و انتقال آن دیگر نیازی به داشتن حساب‌های ارزی بین‌المللی ندارد و افراد می‌توانند به‌راحتی نقل و انتقالات خود را بدون محدودیت انجام دهند. دیگر نیازی به تهیه دلار نیست و افراد باقیمت usdt مناسب و تقریباً ثابت آن می‌توانند به‌راحتی آن را جایگزین دلار کنند.

محدودیت‌های خرید دلار

در کشور ما امروزه ذخیرهٔ ارزی دلار با محدودیت‌های فراوانی مواجه است و افراد تنها تا سقف مشخصی توانایی خرید دلار دارند. برای خرید تتر هیچ محدودیتی وجود ندارد و همین نامحدود بودن یک مزیت بزرگ در مقایسه با خرید دلار است. روند خریدوفروش این ارز در مقابل دلار بسیار راحت‌تر است و قیمت usdt نیز دچار نوسانات عجیب غریب بازار نیست. گاهی اوقات نیز با نوسانات عجیب‌وغریب دلار و قیمت آن، فروش دلار در بازار به‌سختی صورت می‌گیرد، اما قیمت Tether به‌دلیل عدم وجود نوسانات عجیب‌وغریب معمولاً ثابت است و افراد را در موارد بحرانی نجات می‌دهد.

امکان وجود تقلب در دلار

اگر بخواهیم به یکی دیگر از معایب خرید دلار اشاره‌ کنیم، باید بگوییم که در خرید usdt امکان تقلبی بودن آن وجود ندارد، اما در دلار وجود دارد. برای تشخیص تقلبی بودن دلار نیاز به صرف زمان زیادی است، اما خرید تتر می‌تواند در مقابل آن یک راه آسان‌تر باشد، زیرا هر یک از واحدهای آن به‌صورت رمزنگاری‌شده ارائه می‌شوند. این ارز دیجیتال روی بلاکچین قرار می‌گیرد و دارای هویتی تغییرناپذیر است و همیشه محفوظ می‌ماند.

مقایسهٔ دلار و تتر ازلحاظ محدودیت زمانی

همان‌طور که والکس نیز اشاره کرده است، برای خرید دلار به‌صورت فیزیکی باید به صرافی‌ها مراجعه کرده و ساعت‌ها در صف بمانید، زیرا ساعات کاری آن‌ها محدود است. این صرافی‌ها در ایام عید و تعطیلات رسمی نیز تعطیل‌اند و عملاً امکان خدمت‌رسانی به مردم را ندارند. ارزهای دیجیتال را می‌توانید در 24 ساعت شبانه‌روز و در هرجای این کرهٔ خاکی بدون محدودیت انتقال دهید و یا خریدوفروش کنید. در این صورت شما هیچ‌یک از موقعیت‌های خریدوفروش و یا انتقال بین‌المللی را به دلیل محدودیت زمانی و مکانی از دست نخواهید داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: