April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۰۶۷
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
0
سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: عزم سازمان فضایی ایران برای اجرای تمام بند‌های برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور جدی است.

عزم سازمان فضایی برای اجرای برنامه ۱۰ ساله جدی است

حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران در حاشیه برگزاری نشست طرح و بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های کلان بخش فضایی کشور، گفت: نشست امروز در واقع نشستی تخصصی به منظور به اشتراک گذاشتن راهبرد‌های برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور با مدیران شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی فعال در حوزه فضایی بود و الحمدلله با استقبال خوبی از طرف بخش خصوصی مواجه شد.

وی افزود: همان طور که رئیس جمهور هم در جلسه اخیر شورای عالی فضایی اعلام کرد، دبیرخانه شورای عالی فضایی جزو فعال‌ترین دبیرخانه‌های شورا‌های عالی در کشور و این نشست نیز به همت و میزبانی دبیرخانه شورای عالی فضایی برگزار شد.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: در این نشست، مدیران شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فضایی به صورت مستقیم و بی‌واسطه نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره سیاست‌ها و برنامه‌های کلان بخش فضایی کشور به سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران و همچنین مدیران سایر بخش‌های دولتی فعال در حوزه طراحی و ساخت ماهواره ارائه کردند.

دلیریان ادامه داد: این جلسه در واقع یک هم‌اندیشی بسیار خوب و به جا با بخش خصوصی و ارائه بخش‌های بیشتری از برنامه‌های کلان بخش فضایی کشور در حوزه فضایی به این شرکت‌ها بود تا بخش خصوصی نسبت به این حوزه انگیزه بیشتری گرفته و روشن‌تر نسبت به برنامه‌های بخش فضایی کشور در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های بخش خصوصی آگاه شود.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که در این جلسه نیز سالاریه به عنوان رئیس سازمان فضایی ایران و دبیر شورای عالی فضایی اعلام کردند، برنامه ۱۰ ساله فضایی مسیر مشخصی برای حمایت و تقویت بخش خصوصی تعیین کرده و این آمادگی در سازمان فضایی وجود دارد که در راستای سند برنامه ۱۰ ساله، از ظرفیت بخش خصوصی بیش از گذشته در جهت توسعه صنعت فضایی استفاده کند.

سخنگوی سازمان فضایی ایران اضافه کرد: سالاریه در این نشست تاکید کردند که عزم سازمان فضایی در جهت رفع موانع پیش روی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه فضایی کشور، جدی است و سازمان فضایی در این حوزه گام‌های موثر و خوبی تاکنون برداشته است و این اقدام در راستای تحقق برنامه ۱۰ ساله فضایی و بخش مربوط به حمایت از بخش خصوصی است.

دلیریان در پایان تاکید کرد: سازمان فضایی ایران با محوریت دبیرخانه شورای عالی فضایی مصمم به اجرای تمام بند‌های برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور است و این مهم با توجه به تفکیک وظایف و مشخص شدن نقش تمام بازیگران حوزه فضایی کشور و همچنین جلوگیری از موازی کاری، امری دست یافتنی است و قطعا اولین ثمرات اجرای این برنامه مهم و سندبالادستی در سال ۱۴۰۲ به وضوح دیده خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: