April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۵۱۲
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
آمار‌ها نشان می‌دهد تنها در ماه جاری میلادی ۳۸ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است.

کشته شدن ۵۷ آمریکایی در ۳۸ تیراندازی جمعی در ماه جاری میلادی

متمم دوم قانون اساسی آمریکا اجازه حمل سلاح را برای شهروندان این کشور به رسمیت شناخته است. همین موضوع باعث تشدید خشونت‌های مسلحانه در آمریکاست به طوری که سالانه ده‌ها هزار نفر در خشونت‌های ناشی از سلاح گرم جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش آکسیوس، آمار‌های جدید نشان می‌دهد طی ماه جاری میلادی (ماه مارس) تیراندازی‌های مرگبار متعددی در سرتاسر آمریکا رخ داده است.

براساس آمار مرکز آرشیو خشونت‌های مسلحانه، تنها در ماه جاری میلادی طی ۳۸ تیراندازی جمعی در آمریکا، دستکم ۵۷ نفر جان خود را از دست داده و ۱۳۳ تن نیز زخمی شده اند.

از زمان آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون نیز در مجموع ۱۳۰ تیراندازی جمعی رخ داده است. این مسئله نشان می‌دهد شمار تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در سال جاری میلادی از تعداد روز‌هایی که از سال ۲۰۲۳ می‌گذرد بیشتر است.

براساس تعریف مرکز آرشیو خشونت‌های مسلحانه، تیراندازی جمعی به حالتی اطلاق می‌شود که در آن دستکم به ۴ نفر شلیک شده باشد و شمار مجروحان و جان باختگان ۴ نفر یا بیشتر باشد. در این موضوع کشته یا مجروح شدن فرد مهاجم محاسبه نمی‌شود.

در جدیدترین تیراندازی جمعی در آمریکا، طی تیراندازی در یک مدرسه در ناشویل در ایالت تنسی، ۶ نفر از جمله ۲ کودک جان خود را از دست دادند.

براساس آمار‌های رسمی تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۵ هزار و ۲۲۲ نفر با سلاح گرم در آمریکا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۱۹ هزار و ۳۸۴ مورد از ۲۴ هزار مورد قتل رخ داده در این سال با سلاح گرم انجام شده است.

علی رغم آمار‌های وحشتناک قتل عام با سلاح گرم در آمریکا، لابی‌های اسلحه سازی به دلیل سود سرشاری که از این مسئله می‌برند مانع از حذف این متمم از قانون اساسی ایالات متحده می‌شوند. جمهوریخواهان از حامیان اصلی آزادی حمل سلاح در آمریکا هستند. با این حال، دموکرات‌ها با پذیرش اصل متمم دوم قانون اساسی، می‌کوشند فروش سلاح گرم را محدود کنند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: