April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

کاربرد انواع برچسب اصالت کالا در حوزه های مختلف مزیت های بسیار زیادی برای بخش های مختلف تولید، واردات و حتی خریداران دارد.

هدف اصلی در این محتوا بررسی و استعلام سلامت کالا از طریق برچسب اصالت آن است. مزیت ها و موارد مهم در استعلام اصالت کالا را عنوان خواهیم کرد که پیشنهاد می شود تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

برچسب اصالت

استعلام برچسب اصالت با چه هدفی انجام می شود؟

تقریبا تمام افراد با بارکدهای درج شده روی انواع محصولات آشنا بوده و حداقل برای یکبار هم که شده آن را دیده اند. شاید بسیاری از افراد نسبت به نحوه استعلام برچسب کالا و نحوه بررسی کیفیت و اصل بودن آن آگاهی لازم را نداشته باشند. برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده که درج بارکد روی انواع محصولات داخلی و خارجی با چه هدفی صورت می گیرد؟ در جواب این سوال باید به این صورت عنوان کرد که بارکدها یکی از روش های رمزگذاری به شمار می آیند که از مدت ها پیش مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر نیز همچنان از بارکدها برای رمزگذاری انواع محصولات استفاده می شود. برای هر کدام از محصولات در حوزه های مختلف، یک بارکد مخصوص استفاده می شود. مصرف کنندگان با استعلام برچسب اصالت هر کدام از محصولات، می توانند به اطلاعات دقیق محصول دست پیدا کنند.

به کمک استعلام برچسب اصالت می توان به اطلاعات و آگاهی لازم در مورد کیفیت و اصالت محصولات دست یافت. با توجه به بالا رفتن تورم در بازار، رنج قیمت انواع محصولات داخلی و خارجی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این شرایط باعث شده تا خریداران هنگام اقدام برای خرید کالاهای گران قیمت، نگران اصل بودن محصولات باشند. افزایش قیمت محصولات باعث گسترش فروش نمونه های تقلبی نیز شده که شباهت بسیار زیادی به محصولات اصل دارند. شباهت بالای این کالاها با نمونه‌های اصل به اندازه ای است که تشخیص کالاهای اصل از فیک توسط افراد متخصص بازار نیز کار سختی است. در چنین شرایطی است که استعلام برچسب های اصالت اهمیت بالایی پیدا می کند.

به کمک استعلام برچسب اصالت در محصولات مختلف می توان به اصل یا فیک بودن محصول در کمترین زمان ممکن پی برد. انجام این کار بسیار ساده است و نیاز به آموزش یا تخصص خاصی نیز ندارد. انجام این کار توسط تمام افراد و از راههای مختلف امکان پذیر است.

بررسی راه های استعلام اصالت کالا های داخلی و خارجی

بعد از اهمیت استفاده از برچسب اصالت، بهتر است به روش های انجام این کار نیز اشاره ای داشته باشیم. برای استعلام لیبل اصالت می توان از روش های مختلف و به کمک نرم افزارهای گوناگون اقدام کرد. یکی از روش های معمول و قابل اعتماد برای استعلام اصل بودن کالاها، مراجعه به سایت معتبر TTAC است. دستگاه های بارکد خوان نیز یکی دیگر از روش های استعلام برای اصل بودن کالاها به شمار می آیند. این دستگاه ها به راحتی و در کمترین زمان ممکن اطلاعات کامل محصولات را برای مخاطب نمایش می دهند. کاربرد این دستگاه ها برای بررسی اصالت کالاها بسیار کاربردی است.

لیبل اصالت

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که برای استعلام برچسب اصالت کالاهای خارجی باید چگونه اقدام کرد؟ تمام محصولات خارجی استاندارد نیز مانند نمونه های ایرانی دارای بارکد بوده و قابلیت استعلام را دارند. در بررسی استعلام اصل بودن محصولات، بدون توجه به خارجی یا ایرانی بودن محصول، می توان اقدامات لازم را از راههای مختلف انجام داد. برای بررسی اصل بودن محصولات خارجی، می توان از نرم افزارهای مخصوص برای استعلام برچسب های اصالت کالاهای خارجی استفاده کرد. انجام این کار نیز به کمک نرم افزارهای مختلف و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

بررسی کامل مزیت های استعلام برچسب اصالت

استعلام برچسب اصالت کالا برای تمام افراد مرتبط با محصول مثل واردکننده، تولید کننده و خریدار کالا مزیت های مختلفی دارد. طراحی بارکدهای ساده در انواع محصولات به تمام این افراد در بخش های مختلف کمک های بسیار زیادی می کند. یکی از موضوعاتی که خریداران با آن درگیر هستند، اطمینان از اصل بودن کالاهایی است که عرضه می شوند. خریدار به کمک استعلام برچسب های اصالت کالاها از روش های مختلف، می تواند به راحتی و در مدت کوتاهی نسبت به اصل بودن محصول و درجه کیفیت آن مطمئن شود.

به کمک استعلام برچسب اصالت کالاها، می توان به بخش تولید و واردات کالاها نیز کمک بسیار زیادی کرد. یکی از مشکلات بزرگ که بسیاری از تولید کننده ها و وارد کننده ها با آن درگیر هستند، مسئله قاچاق کالاها است. در برخی از حوزه ها، ورود کالاها به صورت قاچاق و بدون پرداخت هزینه های مربوط به مالیات و عوارض گمرک انجام می شود. این امر باعث شده تا فروش کالای قاچاق با قیمت هایی ارزان تر از نمونه های قانونی صورت گیرد.

با توجه به قوانین موجود در کشور، کالاهای قاچاق اجازه دریافت بارکد و لیبل را ندارند که این امر از توزیع راحت کالا در کشور جلوگیری می کند. بارکدهای درج شده روی انواع کالاها فقط به نمونه هایی که از طریق گمرک وارد شده اند، تعلق می گیرد. این امر نیز باعث شده تا استعلام برچسب های اصالت کالاها باعث گسترش دامنه فعالیت مراکز تولیدی و وارد کننده ها شود.

بررسی برچسب اصالت کالاها و گرفتن استعلام آنها، علاوه بر ایجاد اطمینان در خریدار برای اصل بودن محصولات، باعث راحتی تولید کنندگان و وارد کننده ها برای فروش بهتر محصولات نیز می شود. افرادی که اقدام به قاچاق محصولات به داخل کشور می کنند از بارکدهای تقلبی روی محصولات خود استفاده می کنند. انجام این کار می تواند مشکلات و نگرانی هایی را ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است برچسب یا بارکد درج شده روی کالاها مورد بررسی قرار گیرد و فقط به مشاهده لیبل روی محصول اکتفا نشود. برای اطمینان از اصل بودن کال بهتر است اقدامات لازم در جهت استعلام برچسب های اصالت به درستی صورت گیرد.

بارکد

در صورت مشاهده درج بارکد تقلبی باید چه اقدامی انجام داد؟

در صورتی که استعلام برچسب اصالت کالا صورت بگیرد و محصول تقلبی باشد، باید موضوع را به سازمان ها و مراجع مربوطه اطلاع داد. بعد از اطلاع رسانی افراد، اقدامات لازم انجام خواهد شد و از فروش بیشتر محصول جلوگیری می شود. در صورت تولید یا واردات گسترده این محصول، از توزیع بیشتر آن در بازار جلوگیری می شود. انجام کارهای مربوط به استعلام برچسب های اصالت کالاها یک روش کاربردی برای نظارت افراد روی فروش کالاهای مختلف موجود در بازار است. انجام این کار می تواند کمک بسیار زیادی به جلوگیری از قاچاق کالا در کشور کند.

شرکت های مجاز ارائه دهنده خدمات چاپ لیبل اصالت کالا

سازمان غذا و دارو اقدام به معرفی تعداد زیادی شرکت در زمینه سفارش لیبل اصالت کرده است. در ادامه لیستی از 8 شرکت فعال در این زمینه قرار داده شده است که جزء بهترین مراکز نیز به شمار می آیند.

  • شرکت سلامت دارو ایرانیان پارس مهر
  • شرکت پاپیروس پارس ایرانیان نوین
  • شرکت پیشتازان دانش و تندرستی - پیشتازان اصالت
  • شرکت کیمیا تجارت سیب سبز - اصالت چاپ

معرفی شرکت سلامت دارو ایرانیان قدیمی ترین مجری طرح برچسب اصالت کالا

یکی از شرکت های فعال در زمینه عرضه خدمات مربوط به برچسب اصالت کالاها، مجموعه سلامت دارو ایرانیان است. این شرکت یک بسته کامل از خدمات و سرویس های خود را که در ارتباط با چاپ انواع برچسب و بارکدهای اصالت کالا می باشد را به مخاطبان ارائه می کند. تمام برچسب ها و لیبل های ارائه شده توسط این شرکت مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می باشند. تجهیزات موجود در این مرکز و بکارگیری نیروی جوان و متخصص در آن باعث شده تا سهم بزرگی از بازار لیبل های اصالت کالا در اختیار شرکت سلامت دارو ایرانیان قرار گیرد. از مهمترین تجهیزات و شرایط فعالیت این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در اختیار داشتن نیروی کار متخصص و کارشناسان مجرب

  • بکارگیری دستگاه های چاپ و الصاق پیشرفته لیبل ها

  • کاربرد مواد اولیه با کیفیت و مورد تایید سازمان غذا و دارو

  • داشتن علم و اطلاعات کافی در مورد روش های به روز چاپ انواع لیبل های اصالت کالا

این شرکت فعالیت گسترده ای در بخش تولید انواع برچسب اصالت کالا داشته است. تا کنون نزدیک به 850 شخصیت حقوقی و حقیقی از خدمات و محصولات این مرکز استفاده و رضایت لازم را داشته است. اقدامات این مرکز باعث شده تا بتواند از بسیاری از شرکت های قدیمی و فعال در این حوزه پیشی بگیرد. این شرکت از افراد زبده و متخصص در زمینه اجرای برچسب های اصالت کالا روی انواع محصولات و در بخش های گوناگون استفاده کرده است. این افراد نسبت به تمام قوانین و مقررات این کار که شامل کارهای مربوط به ردیابی و رهگیری انواع فرآورده های سلامت محور می باشند، اطلاعات و آگاهی لازم را دارند.

برچسب اصالت کالا

برخی از خدمات قابل ارائه توسط شرکت سلامت دارو ایرانیان

از مهمترین خدمات و فعالیت‌های شرکت سلامت دارو ایرانیان به عنوان یک بخش فعال در زمینه برچسب اصالت کالا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چاپ انواع برچسب های اصالت کالا

  • چاپ لیبل های قرعه کشی

  • چاپ برچسب های تلفیقی

  • چاپ لیبل های مخصوص دیجی کالا

  • اعزام تیم الصاق به مراکز و شرکت های مختلف

  • فروش نرم افزارهای مخصوص اصالت کالا

  • فروش انواع نمونه های لیبل و ریبون

  • تولید کدهای یونیک و غیر تکراری برای کالاها

  • رفع خطاهای احتمالی هنگام بارگیری XML

  • انجام کارهای مربوط به اصلاح و ویرایش اظهارنامه ها و آپلود سریع فایل ها

چاپ انواع لیبل اصالت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: