April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۷۶۵
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد مزایای بسیاری دارد که متفاوت از دیگر مناطق ویژه اقتصادی است و شاید بتوان از آن مزایا به عنوان ویژگی منحصر به فرد یاد کرد.

جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد باعث جذب سرمایه گذاران

کورش فتاحی با تاکید بر اینکه دغدغه مردم، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان است گفت: از آنجا که ملت ایران مردم خانواده دوستی هستند، پس از تشکیل خانواده، به فکر فرزندانشان هستند و بزرگترین دغدغه برای فرزندان، ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.


وی با اعلام اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد و دیگر مناطق ویژه اقتصادی، این پتانسیل را دارد که برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد کند گفت: اگر به ویژگی‌های مناطق اقتصادی نگاه کنیم، شاید زیاد کارگشا نباشد، اما جمیع امتیاز‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد باعث شده برای سرمایه گذاران در صنایع مختلف ایجاد جذابیت کند و موجب شود که اقبال به منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزایش چشمگیری پیدا کند.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به اعتراض‌هایی که چند ماه پیش در کشور صورت گرفت گفت: تنها جایی که دستخوش اعتراض‌ها و اغتشاشات نشد، شهرستان لامرد بود، زیرا جوانان لامرد مشغول فعالیت، کار و تلاش بودند و آنقدر فرصت نداشتند تا به مسایل حاشیه‌ای بپردازند.


وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مشغول به فعالیت و کار هستند گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد توانسته تاثیر بسیارمهمی بر بیکاری و چالش‌های ناشی از بیکاری مردم لامرد داشته باشد.


فتاحی در خصوص مزایای لامرد که دیگر مناطق ویژه در دیگر نقاط کشور ندارند گفت: نزدیکی منطقه ویژه لامرد به بندر پارسیان و دسترسی به آب‌های آزاد خلیج فارس و کشور‌های منطقه خلیج فارس از مهمترین امتیازهاست. رفت و آمدی که مردم منطقه لامرد با مردم کشور‌های حوزه خلیج فارس دارند و ارتباط خوبی که بین مردم لامرد با مردم دیگر کشور‌های منطقه وجود دارد، از مهم‌ترین مزایایی است که توجه سرمایه گذاران را به منطقه ویژه اقتصادی لامرد جلب کرده است.


وی نزدیکی به منابع گازی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مزیت دیگر منطقه ویژه اقتصادی لامرد، نزدیکی به منطقه پارس جنوبی و قرار گرفتن در مرکز حوضچه‌های گازی ایران است که منطقه پارس جنوبی، منطقه تابناک، منطقه پارسیان، وراوی، هما و عسلویه از جمله مهمترین مناطق گازی هستند که لامرد در مرکز آن‌ها قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه ویژه اقتصادی لامرد پتانسیل کارآفرینی و اشتغال را دارد+فیلم


فتاحی با تاکید بر اینکه دسترسی به منطقه عسلویه آن هم با فاصله کوتاه ۵۰ کیلومتری باعث شده که سرمایه‌گذاران در امر پتروشیمی راغب باشند در منطقه ویژه اقتصادی لامرد حضور یابند گفت: انتقال گاز به عنوان خوراک پتروشیمی یکی از چالش‌های فعالان عرصه پتروشیمی بوده که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لامرد توانسته این مشکل را برای سرمایه گذاران عرصه پتروشیمی رفع کند که برای اثبات این امر می‌توانیم به درخواست‌های فراوان برای ایجاد پتروشیمی استناد کنیم.


وی نزدیکی منطقه ویژه اقتصاد به شهرستان لامرد را از دیگر مزایای مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین مشکلات سرمایه گذاران، نیروی انسانی کارآمد و تامین اسکان برای آنهاست. اما سرمایه‌گذارانی که صنایع را در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به وجود می‌آورند، اطمینان خاطر دارند که می‌توانند از مهندسان، متخصصان و جوانان لامردی برای امور مهندسی و کارگری استفاده کنند، نکته مهمی که باعث می‌شود نیاز به ایجاد مراکز اقامتگاهی در منطقه ویژه نداشته باشند، زیرا منطقه ویژه لامرد از مزایای قرار گرفتن در کنار شهر لامرد برخوردار است و کارکنان می‌تواند مسیر کار تا شهر لامرد را در زمان کوتاهی طی کنند.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار گرفتن در مرز سه گانه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان را، ویژگی بسیار خاص منطقه ویژه اقتصادی لامرد دانست و گفت: هر سه استان می‌توانند از مزایای این منطقه استفاده کنند و تاثیرات اقتصادی بسیاری برای این سه استان وجود خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه مناطق ویژه اقتصادی با چالش بزرگ نداشتن متولی مناسب رو به رو هستند گفت: برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد، سازمان متولی عالی‌قدری به نام ایمیدرو وجود دارد.


فتاحی با تاکید بر اینکه ایمیدرو با نگاه و احساس مسولیت خاصی که نسبت به وظایف تعریف شده خود دارد، برای ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بسیار عالی و موفق عمل کرده است گفت: اکنون پنج هزار میلیارد تومان پروژه در باب زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، راهسازی و دیگر مسائلی که منطقه ویژه اقتصادی نیاز دارد، در حال ایجاد و احیا است.


وی به نقش آفرینی ایمیدرو در برقراری ارتباط بین دستگاهی اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد ارتباط بسیار خوبی با وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت دارد و این مهم باعث شده که برای تهیه خوراک و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها، تسهیلاتی برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم شود.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: جمیع این مزایا از یک‌سو، ارزان بودن زمین در بعد اجاره و تملک و صاف بودن زمین از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی لامرد است گفت: صاف بودن زمین منطقه ویژه اقتصادی لامرد باعث شده تا هزینه‌هایی شامل تسطیح یا خاکبرداری نیاز نباشد، زیرا خاکبرداری هزینه‌های گزافی را روی دست سرمایه گذار می‌گذارد و باعث می‌شود که سرمایه گذاری رغبت کمتری برای سرمایه گذار نشان دهد. نکته مهم اینجاست که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد هزینه خاکبرداری یا تسطیح برای احداث بنگاه اقتصادی کمتر از ۱۰ درصد است.


وی با اشاره به اقبال بسیار قابل توجهی که از سوی سرمایه‌گذاران برای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد صورت می‌گیرد گفت: اکنون با اقبال بسیار زیادی برای سرمایه گذاری مواجه هستیم و به صورت مستمر با سرمایه گذاران جلسات تخصصی برگزار می‌کنیم تا به نتیجه برسیم که آیا گزینه خوبی برای سرمایه گذاری هستند که امیدواریم در ۱۴۰۲ مذاکرات در چندین قرارداد خودش را نشان دهد و بنگاه‌های اقتصادی جدیدی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: