May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۸۳۵
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
0

انواع اقامت آلمان

به طور کلی، دو نوع اقامت آلمان برای افرادی که  قصد مهاجرت به این کشور را دارند، در دسترس است که در ادامه هر کدام را توضیح داده ایم.

· اقامت موقت آلمان

برای اقامت موقت آلمان ابتدا باید ویزای مناسب دریافت کرد و سپس می بایست برای ثبت نام در سیستم پلیس این کشور اقدام کرد. اگر فردی برای تحصیل به آلمان می رود باید مدارک تحصیلی خود را با ترجمه قانونی به مراجع مربوطه ارسال کند. همچنین برای اثبات توانایی مالی خود باید پولی را به عنوان وثیقه به حساب بانکی خود واریز کند. همچنین امکان اقامت موقت برای کار در آلمان با شرط داشتن قرارداد با شرکت آلمانی وجود دارد. شما همچنین باید نامه پشتیبانی از یک کارفرمای آلمانی داشته باشید. در نهایت باید به خاطر داشت که اقامت موقت فقط برای مدت معینی صادر می شود و برای تمدید آن باید شرایط و ضوابط خاصی رعایت شود.

انواع اقامت آلمان

اقامت دائم آلمان

با اخذ اقامت دائم آلمان حق تحصیل، زندگی، کار و ... را به طور دائم دارید. برای اخذ اقامت دائم، فرد باید به مدت 5 سال اقامت موقت داشته باشد.

برای اخذ اقامت دائم فرد باید کلیه مدارک و ترجمه رسمی آن را به مراجع ذیربط ارائه نماید. همچنین باید نشان دهد که می تواند زندگی خود و خانواده خود را در آلمان تامین کند و از مهارت زبان انگلیسی و یا آلمانی برخوردار باشد.

در نهایت باید به خاطر داشته باشید که درخواست اقامت دائم زمان بر و پیچیده است، اما در صورت داشتن معیارهای خاصی می توانید به عنوان یک مهاجر موفق اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

نحوه اخذ اقامت آلمان

راه های مختلفی برای یافتن محل اقامت در آلمان وجود دارد. برخی از این روش ها در زیر آورده شده است:

· اقامت کاری

 از این روش می توان برای کار در آلمان استفاده کرد. برای گرفتن ویزا باید شرایط خاصی رعایت شود و با یک شرکت آلمانی قرارداد ببندید. دو نوع ویزای کاری جاب آفر و جاب سیکر برای کار در آلمان وجود دارد.

· اقامت تحصیلی

این روش برای دانشجویانی است که برای تحصیل در آلمان به این کشور می روند. برای دریافت ویزا باید معیارهای خاصی را داشته باشید و مدارک تحصیلی خود را با ترجمه رسمی ارائه دهید.

· اقامت سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری می بایست ویزای سرمایه گذاری را اخذ کنید. برای این منظور باید حداقل 250000 یورو به عنوان سرمایه گذاری در یک شرکت آلمانی واریز کنید و پس از این مرحله می توانید به عنوان سرمایه گذار در آلمان مشغول به کار شوید و اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

یکی از راه های اقامت سرمایه گذاری مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت می باشد. در صورت داشتن شرایط زیر می توانید اجازه اقامت آلمان را دریافت کنید:

1- داشتن سرمایه کافی برای راه اندازی شرکت در آلمان.

2- سابقه کار و داشتن مهارت های لازم برای راه اندازی و مدیریت یک شرکت.

3- ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت آلمان Handelsregister)).

4- داشتن برنامه و استراتژی خوب برای توسعه کسب و کار و عملیات تجاری.

5-پرداخت مالیات‌های مربوط به شرکت و حفظ حسابداری صحیح.

پس از ثبت شرکت، می‌توانید برای خود و همکارانتان درخواست اقامت در آلمان دهید. این روند مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید و با شرایط بالا و مراجعه به مراجع مربوطه، می‌توانید درخواست اقامت خود را ارسال کنید.

اقامت آلمان از طریق ازدواج

 برای اخذ اقامت در آلمان از طریق ازدواج، شخص باید با یک شهروند آلمانی یا شهروند دارای اقامت دائم آلمان ازدواج کند. پس از ازدواج، می‌توانید به عنوان همسر یک فرد آلمانی برای اقامت خودتان اقدام کنید و در صورت رعایت شرایط معینی، می‌توانید به اقامت دائم در این کشور دست پیدا کنید.

اقامت آلمان از طریق تولد فرزند

 کشور آلمان از قانون خون تبعیت می کند. اگر فرزند شما در آلمان به دنیا بیاید، در صورتی که یکی از والدین او آلمانی باشد می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

هزینه ‌های اخذ اقامت آلمان

هزینه‌های اخذ اقامت آلمان به مسیر اقامتی بستگی دارد. برای مثال، هزینه ویزای کار حدود 100-150 یورو است. هزینه ویزای تحصیلی حدود 75 یورو می‌باشد. برای اخذ اقامت دائم، هزینه از حدود 110 یورو شروع می‌شود. هزینه اقامت موقت در مجموع حدود 100-130 یورو می‌باشد. در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری دارید، باید حداقل 250 هزار یورو را به عنوان سرمایه‌گذاری در یک شرکت آلمانی واریز کنید. هزینه اخذ اقامت از طریق ازدواج و تولد فرزند هم با توجه به شرایط متفاوت متغیر است.

هزینه اخذ اقامت آلمان

مدارک موردنیاز جهت اخذ اقامت آلمان

  • مدارک موردنیاز جهت اخذ اقامت در آلمان عبارتند از:
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس رنگی با ابعاد حداقل 3.5 در 4.5 سانتی‌متر
  • فرم درخواست ویزای شنگن به همراه توضیحات تکمیلی
  • مدارک مالی از جمله صورتحساب بانکی، سهام، سپرده بانکی یا مدارک دیگری که اثبات کننده دارایی شما است.
  • بیمه
  • مدارک تحصیلی و شغلی

مزایای گرفتن اقامت آلمان

مزایای گرفتن اقامت آلمان بسیار متنوع هستند و شامل:

دسترسی به بازار کار: با گرفتن اقامت آلمان، شما به بازار کار آلمان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به راحتی کار پیدا کنید. در لینک زیر می توانید به لیست مشاغل مورد نیاز آلمان دست یابید.

https://malekpourmie.net/لیست-مشاغل-مورد-نیاز-آلمان-2017

دسترسی به خدمات بهداشتی: در صورت گرفتن اقامت آلمان، شما به سیستم بهداشتی آلمان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از خدمات بهداشتی آنجا بهره‌مند شوید.

دسترسی به آموزش و تحصیل: دانشگاه های آلمان از سطح علمی بسیار مناسبی برخوردار هستند و هزینه های تحصیل بسیار پایینی دارند.

دسترسی به خدمات اجتماعی: با گرفتن اقامت آلمان، شما به خدمات اجتماعی مانند بیمه بازنشستگی، بیمه بیکاری و سایر خدمات دسترسی خواهید داشت.

حقوق و مزایا: در صورت کار کردن در آلمان، شما به حقوق و مزایایی مانند حق بیمه، پاداش و مزایای دیگر دسترسی خواهید داشت.

فرهنگ و زندگی: آلمان یکی از کشورهایی با فرهنگ غنی در جهان است و در صورت گرفتن اقامت آلمان، می‌توانید با فرهنگ و زندگی مردم آنجا آشنا شوید و از آن لذت ببرید.

فرصت‌های تجاری: آلمان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است و با گرفتن اقامت آلمان، می‌توانید به راحتی فرصت‌های تجاری مختلف را پیش رو داشته باشید.

شرایط تبدیل اقامت آلمان به تابعیت

هدف بیشتر افراد از اخذ اقامت آلمان دست یابی به تابعیت و پاسپورت این کشور می باشد. برای تبدیل اقامت آلمان به تابعیت، باید شرایط زیر را داشته باشید:

1- داشتن اقامت دائم در آلمان حداقل 8 سال.

2- داشتن مدارک لازم مانند گواهی امنیتی و اثبات قابلیت مالی.

3- آگاهی کافی از فرهنگ و زبان آلمانی به صورت نوشتاری و شفاهی.

4- عدم داشتن مشکلات قانونی و کیفری در آلمان.

5- عدم داشتن دو تابعیت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: