April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه زیست بوم نوآوری، فناوری و دانش بنیان قشم برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۹۴۹۱۵
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
دبیر همایش تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه زیست بوم نوآوری، فناوری و دانش بنیان قشم گفت: این همایش در قالب نشست یک روزه در دهم خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

گام‌های بلند قشم در مسیر دانش بنیان

امیر روان پرور در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر ظرفیت ویژه مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور گفت: با وجود آنکه مناطق آزاد در حوزه نوآوری، فناوری و دانش بنیان ظرفیت‌های قابل توجهی دارند، اما بسیاری از این ظرفیت‌ها مدت هاست مغفول مانده، که نیازمند توجه مضاعف و برنامه ریزی دقیق در این حوزه می‌باشد.

وی به تشریح اهداف برگزاری همایش تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه زیست بوم نوآوری، فناوری و دانش بنیان قشم پرداخت و گفت:با توجه به این که توسعه اقتصادی جزیره در دستور کار قرار دارد، هدف اصلی این همایش هم افزایی بازیگران موثر زیست بوم نوآوری و فناوری کشور جهت مشارکت در توسعه زیست بوم دانش بنیان قشم و حل چالش‌ها و موانع آن می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید:

فرصت سوزی در نادیده گرفتن توانمندی های بانوی ایرانی



دبیر این همایش تخصصی افزود مناطق آزاد به عنوان بازوی اقتصادی مهم کشور نقش بسیار مهمی در صادرات کشور از جمله محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق دارند و در این رویداد برنامه‌های ویژه‌ای در ارتباط با این حوزه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد رویکرد ما در این همایش بررسی ظرفیت ها، مزایا و چالش‌ها سرمایه گذاری دانش بنیان در مناطق آزاد تجاری و صنعتی با محوریت قشم می‌باشد.

گام‌های بلند قشم در مسیر دانش بنیان

دبیر همایش با اعلام اینکه بخش خصوصی در این همایش محوریت دارد گفت: در این همایش اجزای دولتی زیست بوم نوآوری و فناوری کشور از جمله معاونت علمی و فناوری، اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نواوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و صندوق‌های پژوهش و فناوری حضور دارند، اما نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی داریم و از شرکت‌های فناور و دانش بنیان، استودیوها، مراکز شتابدهی، کارگزاران فناوری و استارتاپ‌ها به صورت گسترده دعوت به عمل آمده است.

وی با اعلام اینکه قشم ۶ ظرفیت اصلی دارد گفت: ظرفیت‌های شش گانه قشم در زمینه‌های شیلات آبزیان و زیست دریا، بنادر و دریانوردی، گردشگری و صنایع خلاق، هوشمندسازی شهری و آی سی تی و انرژی است که از شرکت‌های موفق فعال در این حوزه‌ها برای حضور در همایش دعوت به عمل آمده است.


دبیر این همایش تخصصی در پایان ضمن دعوت از اعضای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور جهت مشارکت در این رویداد، اعلام نمود، علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت qtim.qeshm.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: