April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۰۶۱
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
معاون وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در پیک هشتم بیماری کرونا در کشور هستیم و افراد باید در مراسم شبهای پر فضیلت قدر، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

شرکت کنندگان در مراسم شب قدر حتما ماسک بزنند/ افراد مشکوک مجازی احیا بگیرند

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: افراد در معرض خطر مانند سالمندان و بیماران زمینه‌ای باید در مراسم شب‌های قدر از ماسک استفاده کنند و واکسن کرونا را قبلا تزریق کرده باشند.
به گفته او اگر افرادی دچار علائم سرماخوردگی هستند با توجه به پوشش وسیع مراسم شب‌های قدر توسط رسانه ملی این مراسم را از تلویزیون و به صورت مجازی دنبال کنند تا از بروز خطر احتمالی انتقال بیماری کرونا به دیگران پیشگیری شود.

فرهادی بیان کرد: برگزار کنندگان مراسم شب‌های قدر باید به موضوع تهویه و تردد هوا توجه داشته باشند. رعایت فاصله گذاری فیزیکی برای افراد شرکت کننده در مراسم پر فضیلت شب‌های قدر اهمیت داشته و افرادی که در این شب‌ها اقدام به توزیع نذری کرده باید بهداشت مواد غذایی را به طور دقیق رعایت کنند و برای پخش چای یا نوشیدنی‌های گرم از لیوان‌های یکبار مصرف مناسب استفاده کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر بیماری کرونا در کشور و دنیا از بین نرفته است به همین دلیل افراد باید بهداشت فردی مانند شستن دست با آب و صابون را رعایت و در صورت عدم دسترسی به آب از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنند.

فرهادی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در پیک هشتم بیماری کرونا در کشور هستیم و افراد باید در مراسم شب‌های پر فضیلت قدر، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مواد غذایی نذری پروتئینی مانند گوشت و مرغ باید در دمای یخچال نگهداری شود و در هنگام استفاده به خوبی حرارت داده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: