April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۱۳۳
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که ۵ کشور عضو اتحادیه عرب با بازگشت دمشق به این اتحادیه مخالفت می‌کنند.

۵ کشور مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند

به گفته مقامات عربی، تلاش‌های عربستان سعودی برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب با مقاومت برخی از متحدانش مواجه شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات عرب گفتند که حداقل پنج عضو اتحادیه عرب از جمله مراکش، کویت، قطر و یمن اکنون از پذیرش مجدد سوریه در اتحادیه عرب خودداری می‌کنند.

به ادعای وال استریت ژورنال، حتی مصر که در ماه‌های اخیر روابط با سوریه را احیا کرده و متحد سرسخت عربستان سعودی است، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را رد می‌کند.

این مقامات خاطرنشان کردند که این کشور‌ها از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌خواهند که ابتدا با معارضان سوریه تعامل کند.

دولت وابسته به عربستان در یمن نیز به دلیل حمایت دولت دمشق از جنبش انصارالله با از سرگیری روابط با سوریه مخالف است.

محمود خلیفه، مشاور نظامی دبیرکل اتحادیه عرب، فوریه گذشته تایید کرد که بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه "نزدیک خواهد بود".

یک مقام عرب گفت که سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دوشنبه گذشته به سازمان ملل گفت که "از اجرای قطعنامه سازمان ملل که خواستار نقشه راه برای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه است، حمایت می‌کند. "

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته پس از یازده سال برای گفتگو در مورد روابط دو جانبه بین دو کشور به عربستان سعودی سفر کرد.

وزیر امور خارجه سوریه در اوایل ماه آوریل به دعوت رسمی همتای مصری خود سامح شکری به قاهره سفر کرد که در آن دو طرف پرونده‌های مشترک دو جانبه و تحولات در عرصه‌های عربی و بین المللی را بررسی کردند. این اولین بازدید از سال ۲۰۱۱ است و پس از فاجعه زلزله ۶ فوریه که کشور‌های منطقه را بر آن داشت تا مقادیری کمک به دمشق ارسال کنند. این نشان می‌دهد که روابط سوریه و اعراب در حال بهبود است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: